Lidt hjælp.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Michael RForfatter
    Indlæg
  • #92013
    Michael RForfatter

    Nu har jeg så fundet mig en kæreste, vi har snakket lidt løst om at købe et hus. Vi har bare et luksusproblem.

    Hun har købt en lejlighed billigt af sine forældre, som er vuderet til ca. 1 mill. kr. Dog skylder hun det meste i banken. Men skulle da gerne kunne få 200-300000 kr ud ved salg. Jeg har arvet lidt penge ca. 1.5 mill. kr.

    I tilfælde af vi skulle købe hus, hvordan får man så strikket et ordentlig budget sammen så hverken den ene eller anden bliver snydt? Hun er jo en fornuftig pige og ville ikke leje sig ind hos mig. Hvilket jeg så udemærket forstår.

    Tak

    #169866
    thsvForfatter

    Hvor dyrt bliver huset?

    Og mon ikke I skal have fælles økonomi på en eller anden måde?

    Er huset f.eks. til 2,5 million kan du jo købe de 60 % og hun de 40 %, og deles om udgifterne, dog skal hun betale for det lån på 800.000 kr, der skal optages.
    Ved slag deles provenuet så efter ejerforholdet.
    Det er ikke let, og kan let splitte parforholdet, hvis I ikke er 100% enig om økonomien.

    Jeg ville nok vælge et giftermål, da man jo så lover troskab resten af livet, og båndene bliver stærkere end blot at bo sammen.

    #169868
    AnonymForfatter

    Den bedste løsning ville være Ægteskab med Særeje + Testamente i tilfælde af dødsfald.

    Du får et særeje på 1.5 mio, hun får et særeje på 300.000. På den måde er begge jeres værdier som udgangspunkt sikret. Man kan dog sige det mest er til din fordel, fordi du vel at mærke står med 1.2 mio mere end hende. I tilfælde af at i gik fra hinanden kunne hun ret hurtigt komme til at snuppe 600.000 af dine penge fordi hun også står som medejer af huset og uden det nødvendige papirarbejde kan det blive en ret grim fornøjelse hvis forholdet ikke holder.

    Det er bedre hvis i begge to starter jeres fælles økonomi på 0. Selvom man da kan sige at 1.8 mio som er jeres udgangspunkt giver en masse økonomiske fordele. Hvis hun brokker sig over det så er argumentet jo netop at det er kærligheden til hinanden der bærer forholdet, og ikke hinandens økonomi forud. i vil jo stadig dele enhver formue der bliver skabt udover de værdier i har særeje på 😉

    Få en advokat ind over det, det koster, men er også pengene værd i den slags situationer.

    #169894
    AnonymForfatter

    Er helt enige i at den bedste løsning ville være ægteskabspagt med særeje.

    Testamente i tilfælde af dødsfald, er kun relevant hvis en af jer har arvinger i forvejen ellers arver ægtefælden og det er jo fint nok..

    #169896
    testForfatter

    I så fald skal det være det så kaldt skilsmisse særeje alt et særeje der ikke træder i kraft ved død.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.