Har hus, mangler grund

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92005
    AnonymForfatter

    Hej, jeg har et hus gennem 12 år, men vil gerne bygge noget nyt med min kæreste..

    Vi har fundet en grund, men ikke huset der skal stå på det !! Vi vil gerne have en stor grund i nærheden af ungernes skole, og det er umuligt at finde en grund på den størrelse vi gerne vil have i nærheden af børnenes skole, men det er nu lykkedes.. 1500 kvm tæt på 🙂

    Jeg har et hus, og hun har en lejet bolig. og jeg vil gerne købe grunden nu, for at vi kan være sikre på at vi kan bo der…
    Min tanke er jo, at den skal bare købes nu, afdragsfrit lån, billigt, indtil vi bygger 6-12 mdr.. og så, når vi skal bygge på den, så kan vi samle lånene, og få betalt for det… Men er det smart ?? Der sker så meget for tiden, og jeg er ikke den bedste til at gennemskue hvad der sker :-/

    Tak på forhånd 🙂

    #169756
    AnonymForfatter

    Hvis det ellers er umuligt at finde en anden grund, vil du ikke kunne tilgive dig selv hvis en anden snupper den fundne grund for næsen af dig.

    Om det vitterligt er umuligt kan jeg selvfølgelig ikke vurdere.

    Så op med tegnedrengen, og underskriv snarest.

    #169758
    AnonymForfatter

    Hej TPX,
    Tak for svaret, selvfølgelig kan du ikke vurdere om der er andre grunde som dur til os :-), men det var egentlig heller ikke meningen med mit indlæg, jeg søgte egentlig et svar på om det kan svare sig at optage et afdragsfrit lån på grunden, indtil jeg har solgt mit og der skal bygges på grunden !

    #169762
    MichaelForfatter

    Det kan man sagtens, men der kan kun lånes 40% af handelsværdien i realkredit. Resten skal lånes i banken.

    #169770
    AnonymForfatter

    Aha, ok… Tak 🙂

    #169776
    thsvForfatter

    Korrekt, men resten kan måske lånes i husets eventuelle friværdi.

    Hvor henne i landet ligger huset?
    Er det område med stort salg, eller et yderområde, hvor der forventes 1-2-3 års liggetid før den rigtige køber dukker op?

    #169782
    AnonymForfatter

    Huset ligger i Esbjerg, og burde være til at komme af med ! Jeg takker mange gange, og vil kontakte min bank i dag for et møde.

    Mvh Bent

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.