Jeg er registreret i RKI

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91999
    AnonymForfatter

    Hvor kan man gå hend at låne cirka 289.000 kr
    til at betale gamle gæld ud.
    Jeg har hus og en friværdi på ca 1.000000 kr
    men banken vil ikke låne mig penge eller ompriotere mit lån da jeg er registreret i rki.
    Nogle forslag.

    #169712
    AnonymForfatter

    Det må da være en aprilsnar.

    Du er registreret i RKI fordi du ikke betaler din nuværende gæld, og så vil du ud og optage mere gæld. Er du tosset ?

    Banken vil ikke låne dig penge, selvom du har friværdi, idet midst to ting skal være tilstede når man låner penge ud:
    Betalingsevne, og betalingsvilje.

    Evnen har du, idet du, inden du kom i RKI sikkert også havde friværdi du kunne optage lån i, men viljen savner du ganske åbentlyst.

    Du må ud og optage et lån på det dyre kontantmarked, til 20-40% pa.

    #169716
    AnonymForfatter

    Det virker ærlig talt lidt besynderligt, at have så stor en friværdi og samtidig være registreret i RKI og man kan ikke betænke nogle banker i at mene, at de her har at gøre med en person der kan betale tilbage, men ikke vil.

    Trådstarter er egentlig i en utrolig gunstig sitation med en friværdi på en million kroner. Det at man kan oparbejde så stor en friværdi viser en god indtægt samt en evne til at spare op. De to ting skal nu kombineres til at betale gælden ud, blive fri af RKI og nyd at vedkommende i kraft af friværdien ikke er nær så sårbar som andre for evt. yderligere prisfald på boligmarkedet.

    #169724
    MichaelForfatter

    Tag det helt roligt – alt løser sig helt af sig selv.

    Så snart du bliver indkaldt til fogedretten vil kreditorerne kræve dit hus tvangssolgt og så bliver gælden betalt på én gang og vupti! Du er gældfri.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.