Opsigelse af kontrakt med ejendomsmægler

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91988
    AnonymForfatter

    Hej

    I starten af marts satte jeg min bolig til salg hos en given ejendomsmægler, da jeg havde fået et godt indtryk af medarbejderen som skulle sælge min bolig.

    I slutningen af marts modtager jeg information om, at den pågældende medarbejder, som var min årsag til at vælge den givne ejendomsmægler, stopper hos ejendomsmægleren med udgangen af marts.

    Jeg føler mig taget ved næsen over at ejendomsmægleren ikke har informeret om dette, da det må have været kendt da jeg underskrev aftalen, og vil nu høre om det giver mig noget grundlag for at komme ud af aftalen uden at skulle betale vederlag?

    I aftalen står vagt “Opsiges aftalen af sælger, betales der vederlag, medmindre opsigelsen kan lægges ejendomsmægleren til last".

    #169644
    AnonymForfatter

    Du kan ikke opsige kontrakten på grund af nyt personale – det er jo ejendomsmæglerfirmaet, der har aftalen med dig.

    #169654
    AnonymForfatter

    Som udgangspunkt er det firmaet du har valgt og ikke en bestemt ejendomsmægler i det pågældende firma. Hvis du ville have været sikker på, at kun en bestemt i firmaet varetog din opgave så skulle du have haft det ført ind i kontrakten, men så ville du modsat have stået med et problem var den pågældende mægler blevet syg eller ligende.

    Her er der ikke andet at gøre end at betale for at komme ud af kontrakten eller stole på, at de øvrige i firmaet kan gøre et ligeså godt stykke arbejde.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.