billån dyrt???

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91983
    AnonymForfatter

    hej mybanker!

    mig og fruen skal have ny/brugt bil.

    vi havde regnet med en bil til 150.000 som skal finanseres,har kigget på nogle forskellige steder på nettet og fandt dette lån gennem diba:

    lån: 150.000
    udbetaling: 10.0000
    løbetid 84måneder af 2260kr variabel rente

    lyder det helt sindsygt i jeres ører?

    banken er ikke en mulighed da vi ikke har 20 procent til udbetaling

    spørg endlig hvis jeg mangler noget info

    #169572
    AnonymForfatter

    Det ville være lidt lettere, hvis du skrev ÅOP med. Det ved jeg de giver derinde, da jeg også har søgt.
    Umiddelbart er Diba, for mig, det andet billigste billån valg (regnede måske med 20% udkast, husker ikke om forskellen var stor). OG det der lyder ikke vildt dyrt. Du betaler 40.000 i renter over 7 år, for at låne 150.000. Det er jo prisen for ikke at have sparet op, så skal nogle tjene på en.

    #169576
    AnonymForfatter

    Det er ok.
    Renten ligger omkring 9% pa, hvilket er acceptabelt med kun 6,5% i udbetaling.
    Det er en meget lav udbetaling, og hvis det er alt du har været i stand til at spare op over tid, vil du nok være nødsaget til at lægge dig meget i selen, for at kunne betale både lån og øvrige udgifter på bilen gennem de næste 7 år.
    Regn også med, at en bil skal bruge reparationer gennem de 7 år.

    Men dit budget kan jo fortælle dig hvor dine penge er blevet af, og dermed hvor du kan hente dem i fremtiden.

    #169578
    thsvForfatter

    Ved låneomk. på 4.000 og stempel på pantet kommer jeg frem til en rente på ca. 7,5% så lånet er helt i orden, når I har en så ringe udbetaling. Den samlede renteudgift er ca. 43.000 kr over de 7 år.

    De ca. 9% som en anden beregnede svarer ca. til ÅOP, altså incl. låneomk. i forhold til det lånte beløb.

    #169580
    AnonymForfatter

    Er du sikker på, at du kan låne over 7 år på en brugt bil?

    Normalt ligger lånemulighederne på mellem 7-10 år på en ny bil, og det bliver jo mindre og mindre jo flere år den har på bagen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.