Dankort

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91981
    AnonymForfatter

    Hej vil lige høre om det her kan være rigtig…
    Banken har lukket mit dankort pga for højt forbrug (har jeg aldrig hørt om), selvom der står 70.000 på. De vil ikke åbne det eller udstede et nyt til mig.

    #169552
    OBSForfatter

    Er banken kommet med en forklaring på hvorfor de ikke længere vil tillade dig at have et Dankort?

    Umiddelbart burde et højt forbrug ikke give anledning til at de lukker dit Dankort men hvis du eksempelvis tidligere har haft problemer med overtræk eller lignende og nu bruger en masse penge kan det måske godt have fået dem til at tænde advarselslamperne og spærre kortet.

    Men hvis tingene er og har været i orden og de ikke er kommet med en forklaring så ville jeg kontakte dem og bede om en forklaring. Alternativt kan du jo altid skifte til en anden bank, der er jo da stadig nogle stykker tilbage rundt omkring i landet.
    Husk dog blot på at det eneste du har ret til er at have en almindelig lønkonto i en bank. Betalingskort m.m. er noget som banken kan vælge at tilbyde dig hvis de vurderer at du har styr på din økonomi.

    #169566
    AnonymForfatter

    Når der står 70.000 på konto’en så er der jo ikke just fare for overtræk så forklaringen må være, at de har spærret kortet på grund af mistake om svindel. Dette sker helt automatisk hvis forbrugsmønstret pludselig ser væsentligt anderledes ud end hidtil. Er kortet blevet spærret kan det ikke genåbnes igen – istedet for skal du have udstedt et nyt kort. Hvis banken siger nej til dette ja så må det bunde i den økonomi/kreditgodkendelse, men hvis de 70.000 er et beløb du som regel har stående på konto’en ja så burde økonomien jo være i orden. Hvis de mener noget andet så må du jo skifte til en bank som godt kan se dig som en god kunde.

    #169568
    grgForfatter

    @Aalborg

    Spærrede kort kan godt åbnes igen.

    #169570
    AnonymForfatter

    Ok, det var bare den besked jeg fik fra banken engang da mit kort blev spærret da jeg var i udlandet. De troede at kortet var blevet stjålet og spærrede det. Jeg forsøgte at få dem til at genåbne det, men jeg fik at vide, at det ikke kunne lade sig gøre. Istedet måtte jeg vente til jeg kom hjem og så få tilsendt et nyt kort med ny kode.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.