Hvad har vi gjort?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91975
    AnonymForfatter

    Hej!…
    Er vores bankrådgiver efter os?..
    i sidste uge, var jeg nede og snakke med banken om det var iorden at kontoen ville gå i minus 200 kr til den 25-03-11 da vi havede en regning som vi havede overset.

    Det var helt iorden sagde de! ingenting der…. fint tænkte jeg og betalte regningen.
    2 dagen efter modtager jeg et brev fra vores rådgiver om at hun har afvist regningen da vi går i minus…. det var pokkers, så måtte jo vente med at få den betalt.

    dagen efter vi har modtaget brevet modtager vi et nyt brev…
    Denne gang er det et gebyr på 100 kr for overtræk på kontoen!?… slap da lige helt af tænkte jeg så igen igen.

    Jeg gik så ned til vores afdeling idag ( 1 km fra hvor vi bor)… jeg brokker mig så og siger det er latterligt at det skal forgå sådan, når jeg havede en AFTALE med direktøren om at kontoen ville gå i minus 200 kr 1 uges tid.
    Hmmm siger han så …. han kan ikke hjælpe mig med det det gebyr da det er vores rådgiver der står for det…. fint fint men hvor er vores rådgiver??? Jamen hun sidder ude i en anden afdeling …. jamen du må da kunne gøre noget så , siger jeg til ham…..
    nej jeg kunne bare køre ud hvor min rådgiver er nu og snakke med hendes chef for du er tilknyttet den afdeling nu… (7 km væk)

    skal lige siges, at det er 2-3 år siden vi sidst har haft en overtræk…. s åhelt dårlige kunder er vi vel heller ikke … eller?

    #169482
    AnonymForfatter

    Først – Få altid ting I bliver lovet på skrift.

    Second – Det lyder til I er nogle OK kunder at have, så tag over til din rådgiver og fortæl at hvis de ikke trækker gebyret tilbage, så flytter i bank.

    Så er den fis slået.

    #169488
    AnonymForfatter

    En aftale er en aftale – så her er din bank på glatis.

    Man skulle næsten tro at din rådgiver var Ole fra Vestfyns bank.

    #169494
    AnonymForfatter

    Selvføgelig er en aftale en aftale Henrik, men hvordan vil du lige bevise du havde en aftale med filialdirektøren ?

    Desuden er problemet at spørgeren har fået “lov" af filialdirektøren i en afdeling hvor spørgerens rådgiver IKKE engang sidder.

    Jeg ville have det dårligt hvis en ven sagde god for jeg ville låne 200,- ud, også lige glemme at fortælle det (Hint: Filialdirektøren har glemt at sige det videre til rådgiveren, som har handlet helt korrekt.)

    #169498
    AnonymForfatter

    Jeg tror sådan set at vi er helt enige Bentzen- og skal man være på den helt sikre side skal alt jo være skriftligt.

    Men man skal jo heller ikke gøre alting til et skriftlighedscirkus. Når det nu er et lille beløb på 200 kr. så vil jeg selv klare det mundtligt.

    … og filialdirektøren ved jo godt hvad han har lovet og hvis en bank ikke i det mindste efterfølgende kan finde ud af at cleare den slags internt og holde mig skadesløs for deres overholdelse af en aftale, så vil jeg tage mit gode tøj og gå et andet sted hen. Her er der jo trods alt ikke tale om 231.000 kr. som en bankrådgiver uden bemyndigelse har udbetalt til en entreprenør.

    #169500
    AnonymForfatter

    Det er vel faktisk kun 100,- (gebyret) der er et problem.

    Men helt enig – hvis de ikke kan klare det internt (som jeg formidler det:"Vil de ikke trække det tilbage, så skift bank).

    Men man behøver netop at gøre det til et skriftlighedscirkus, desværre, for nu kan du se hvordan spørgeren står.
    Vil filialdirektøren som har lovet det er OK ikke indrømme dette (klare det internt), så bliver spørgeren nød til at betale jo.

    Men nu plejer man jo også at få lov til det af ens rådgiver og ikke en filialdirektør, som faktisk ikke engang har noget at gøre med ens rådgiver mere.

    Desuden, hvor svært er det lige for rådgiveren at sende en mail til en når man har snakket om hvad man har fået lov til. Tager jo maksimalt 2minutter. (Ja jeg taler af erfaring for har selv haft situationen hvor jeg ville gå i minus 3 dage før SU’en tikkede ind og min rådgiver ville hellere end gerne sende en mail at det var OK og var desuden taknemmelig for jeg ringede og spurgte om lov)

    Men kort og godt til spørgeren: Få dem til at klare det gebyr internt – ellers tag dit gode tøj og gå.

    #169522
    AnonymForfatter

    Hej igen!….. Det er helt rigtigt med at man skal have aftalerne på skrift… Meeen det er 200 kr´s overtræk… Kunne forstå hvis beløbet var en del højere.. Eller hvis jeg ikke havede spurgt om det var ok at vi lavede et overtræk.
    Glemte helt at skrive at i brevet stod også at hvis kontoen ikke var i plus igen inden den 1-4-11 ville vi få vores kort spærret :-s……
    Meget sær, især pga det var en regning vi betalte så der kom overtræk. men æhm vi har electron og der kan man ikke få overtræk, derfor vi valgte det kort……. sagde også dette til bankdiretøren. men han mente jeg skulle kontakte morten som er direktør ude i afdelingen hvor vores rådgiver er på vikariat/afløser…. (Skal lige siges at hun har været derude i hvertfald 1 år … uden vi har fået noget som helst at vide)…
    Men virker ikke til det er helt normalt det hun har gjort… så må jo tage ud til hendes mandag og hører hvad hun har at sige.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.