børneopsparing – Helgenæs Sparekasse

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91971
    AnonymForfatter

    hej, jeg søger en bank med god rente for en børneopsparing. Her har jeg fundet frem til Helgenæs Sparekasse, men er i tvivl om hvor vidt, der er risiko for at miste opsparingen, hvis der sker det samme som med Amagerbanken, eller skal man holde sig til en af de store banker eks. Danske bank ?

    #169446
    OBSForfatter

    En børneopsparing er altid dækket 100% af Indskydergarantifonden. Se også her: http://www.mybanker.dk/indskydergaranti/

    #169458
    AnonymForfatter

    Vi fik flyttet vores børneopsparing over til Helgenæs Sparekasse fra Morsø Sparekasse. Det er gået gnidningsfrit. Anbefales. Jo før i flytter kontoen over, des bedre.

    Man kan så i det hele taget være lidt bekymret, for selv de højeste renter på en børneopsparing inflationssikrer kun knapt det indestående beløb og hvis vi havde vores børneopsparing stående til en lavere rente hos én af de mange store banker, ville vi ganske enkelt græde af ærgelse.

    Man skal være om sig, og det er kun skønt at se I har de rette bekymringer. Gid andre gjorde ligeså.

    #169462
    AnonymForfatter

    Børneopsparinger skal da med i aktiepuljer for at de giver et nogenlunde respektabelt afkast. Almindelig rente er for lavt i mine øjne.

    Hvis man har over 3000 kr. – så tilbyder Nordea en puljeordning i to risiko grupper.

    #169478
    AnonymForfatter

    Du behøver ikke være bange for at miste dine penge på børneopsparing . Denne slags konto er altid dækket af garantiordningen hvis der skulle ske noget med banken. Har selv anbefalet Helgenæs til andre og talt med dem i telefonen .

    #169480
    AnonymForfatter

    Jeg ville personligt ikke sætte mine børns penge i en pulje da disse kan mistes . Sandt at det kan give et højere udbytte og derfor er det heller ikke uden risiko . Så hellere gamble med nogen andre penge men hver sin lyst .

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.