Erfaringer med Danske Bank ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91959
    AnonymForfatter

    Jeg står midt i en bolighandel, og har i den forbindelse indhentet priser på lån fra forskellige banker. Vi har fået et underskud ifm. salg (100K), som desværre skal finansieres via lån + vi skal købe ny bolig. Der er sikkerhed for de 100K i form af vores biler, som der ikke er lån i.

    Danske Bank tilbyder mig en fornuftig rente og øvrige betingelser, specielt på “underskuddet" som jeg kan få til samme betingelser som et boliglån. Men jeg er bekymret fordi jeg kan læse, at Danske Bank har de mest utilfredse kunder (http://www.business.dk/finans/danske-banks-kunder-er-de-mest-utilfredse).

    Hvad er jeres praktiske erfaringer med Danske Bank ? Godt / skidt ? Hvordan er deres kundeservice og rådgivning i forhold til andre, f.eks. Jyske Bank eller Sydbank ?

    #169274
    AnonymForfatter

    Jeg skiftede til Danske Bank i forbindelse med bolighandel, og kan ikke sige andet end at jeg er rigtig godt tilfreds.

    #169282
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i danske bank – var først en afdeling hvor jeg bestemt ikke var tilfreds.. Så skiftede jeg til en anden afdeling og er nu rigtig tilfreds. Så ligesom så mange andre steder har de gode folk og knap så gode folk – så hvis du er tilfreds med dem du har med at gøre, tror jeg ikke du skal være så bekymret..

    #169284
    HalliHalloForfatter

    Hvis du har en meget god økonomi, så er den god nok. Banken låner ikke ud, hvis ikke de næsten er 100% sikker på at få pengene igen.

    Endvidere skal man være god til at forhandle om prisen, da der er et meget stort rentespænd fra billigste til dyreste rentesats.

    Jeg kan evt. henvise til Luffe Palsgaard, som ikke kunne et par tusinde kr., jfr. et indlæg forleden. Til trods for en tilsyneladen fin økonomi.

    #169292
    AnonymForfatter

    Jeg er generelt meget tilfreds med Danske Bank.

    #169300
    HalliHalloForfatter

    Som spørgeren henviser til er der rigtig mange der ikke er tilfredse med Danske Bank, men både KlogeÅge og Generalen er jo også storaktionærer i banken, 600.000 kr. har generalen tidligere nævnt. Efter min opfattelse er man så temmelig inhabil, så sådanne udtalelser skal tages med et gran salt.

    Jeg bruger selv Danske Bank til nogle få ting, men som primær bank, aldrig i livet, nej tak.

    Og hvorfor mon så mange ikke er tilfredse med banken?

    #169308
    grgForfatter

    Bruger flere banker – herunder danske bank, som vi bruger til vores fælles bolig+husholdning.

    Ville aldrig anbefale dem til værdipapirer og indlån, men bolig mener jeg bestemt de er konkurrencedygtige på.

    Ingen dårlige erfaringer herfra 🙂

    #170626
    AnonymForfatter

    har en klar dårlig erfaring med Danskebank. de ville ikke engang hjælpe med 500kr til astma medicin til min kæreste efter et kraftigt anfald hvor han måtte en tur på hospitalet.

    Skal så lige sige at vi begge er i rki, men pengene skulle jo ik bruges til snold og sjov.

    Jeg gik i banken og snakkede med hans rådgiver, og spurgte om det var muligt at han kunne få et overtræk på 500kr til den astma medicin som skulle hjælpe ham med at trække vejret, da hans lunge kapacitet var lavt når han lavede en udåndingstest. hans rådgiver sagde at så måtte han søge på kommunen og var pænt ligeglad med at det normalt taget flere uger at få svar på de ansøgninger.

    så Danskebank er bare ligeglade med om deres kunder kan trække vejret eller ej.

    #170628
    AnonymForfatter

    Molodia. Om det er danske bank, nykredit, nordea, sydbank eller en helt 5’th bank, så havde de nok sagt nej. Hvorfor skal en privat virksomhed sige ja til at låne 500,- uden videre? Og nu er din kærestes udvikling af anfald nok ikke kommet over en nat / en uge / to uger / en måned, så 500,- burde have været MEGET realitisk at spare op.

    #170630
    AnonymForfatter

    Ok opsparing fint nok. Og selvfølgelig kan man bare ikke planlægge de anfald de kommer når de vil og hans opstod efter et hoste anfald mens vi spiste aftensmad men jo selvfølgelig skulle vi da have vidst 14 dage før at nu skal vi huske at du for anfald og du ryger på sygehuset. Undskyld mig helt ærlig kan godt se problemet med at være dårlig betaler men nej de anfald kan bare ikke planlægges.

    #170632
    testForfatter

    Molan nu lever vi jo i et fantastisk samfund hvor der er udstragt hjælp til de svageste. Den hjælp omfatter ikke at du kan få penge i danske bank på din kærestes konto. Den bank rådgiver høre på den ene undskyldning efter den anden for at få lån som i jo bare betragter som en foræring.
    Folk som dig må slet og ret til at ta jeres liv alvorligt og gøre noget mere selv

    #170634
    AnonymForfatter

    wow mennesker som mig, vi er ude hvor der virkelig er personligt. men ja folk som mig burde sætte tæring efter næring og det gør vi faktisk også.

    men ligefrem at forudse et astma anfald det kan man altså ikke.

    og jeg ved godt at vi der står i rki ikke er populære herinde. men jeg svarede på min erfaring med Danskebank og længere var den sådan set ikke.

    der er bare nogle ting i livet der er umuligt at forudsige eller spare sammen til uanset hvor god man er til økonomi når man er et ganske alm. menneske uden formue og millioner man bare lige kan gå ud og bruge.

    men tillykke til dig, du har styr på dine ting. det havde jeg også indtil for nogle år siden.

    #170644
    AnonymForfatter

    Der er et problem med det du siger. I har ikke engang råd til at betale 500,- til et astaanfald, hvad så hvis vaskemaskinen ryger? Køber i så den på afbetaling eller render I så i banken og ber om 3.000?

    Lige meget hvordan ens økonomi ser ud, så bør der være en buffer til uforudsete ting. Denne har I åbentbart ikke.

    #170654
    AnonymForfatter

    ingen uoverensstemmelse, det er 2 år siden det skete.

    og nej vi går ikke bare i banken hvis vaskemaskinen skulle gå i stykker af 2 simple grunde

    1. vi må ikke have vaskemaskine så vi vasker i vaskekælderen
    2. jeg ville da bare vaske mit tøj i hånden eller finde et vaskeri

    så spring i bare ned fra jeres høje piedestal, og stik piben ind inden i dømmer. men det har nogle brugere af dette forum åbenbart ret svært ved.

    her skal man kun skrive hvis man har orden i økonomien og helt en del tusinde kroner i overskud hver måned til uforudsete regninger.

    så dette bliver det sidste indlæg fra mig og jeg vil derfor heller ikke kommentere hvis der skulle blive skrevet yderligere til mine del af disse indlæg.men god fornøjelse til jer der har styr på det hele, må sku være rart!

    #170660
    AnonymForfatter

    Men Molodia – Om det er sket for 2 måneder siden eller i sidste uge ændrer vel ikke på, at hvorfor skulle en bank (og ikke kun danske bank, men alle) låne jer 500,- sådan uden videre?

    Har lige læst igen – Du siger selv i er i RKI – Så må banken heller ikke låne jer penge.

    Men du må virkelig føle dig trådt på, men sådan går det når man ikke spare lidt op.

    PS: Vaskemaskinen var nok et dårligt eksempel, men hvad så med en tandlægeregning? Skulle banken også “bare" låne penge til det?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.