Nægtet lån af banken

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • luffe palsborgForfatter
    Indlæg
  • #91956
    luffe palsborgForfatter

    Jeg har 20.000 i plus på min konto og spørger så i danske bank og jeg kan få oprettet en kredit på 20.000 på mit kort, det vil give mig lidt spillerum i økonomien frem over, jeg giver dem alle papirer de vil se, og de afviser så fordi jeg kun har 3000 i rådighedsbeløb. jeg har aldrig været i rki, har aktiver, har aldrig haft lån i banken og aldrig haft problemer med noget som helst i banken, de ved at jeg skal bruge krediten om nogle måneder når jeg vil igang med en selvbetalt udddanelse jeg ikke kan få su til.

    Burde jeg ikke kræve at se regnskaber fra banken og vurdere om de gerne må låne mine 20.000 og til hvilken rente ? det krægft eddermanme da så skide råddent det system

    #169222
    AnonymForfatter

    Har du virkelig brugt 180.000 på 6 mdr.?

    Det er 30.000 pr. mdr. Med sådan et stort forbrug og et så lille rådighedsbeløb, så forstår jeg egentlig godt banken..

    #169224
    luffe palsborgForfatter

    Hvordan regner du det ud grafit ?

    #169226
    AnonymForfatter
    #169230
    luffe palsborgForfatter

    Så kan jeg bedre forstå hvad du mener, nej jeg har ikke brugt de penge de står i en anden bank med højere rente.

    #169234
    AnonymForfatter

    Så kan jeg ærligt talt ikke se problemet – brug dog 20.000 af dem.. Hvis de er låst, er jeg sikker på at den “bank" pengene er bundet i, hjertens gerne vil låne dig de 20.000 – da de jo kan se at du er god for pengene..

    #169236
    luffe palsborgForfatter

    Problemet er at jeg har en konto i danske bank og et kort dertil, det vil jeg gerne have oprettet en meget lille kredit på af praktiske årsager vil det da også være lettere og sikkert billigere end at oprette ny konto med kort og kredit i en anden bank, som i øvrigt ikke er en lokal bank, den ligger flere hundrede kilometer fra mig.

    #169238
    luffe palsborgForfatter

    Meen jeg kan jo bare flyve derhen når jeg skal i banken så….. tsk tsk …
    Hvad skal der mon til før danske bank vil lave den lille kredit.

    #169254
    AnonymForfatter

    Et højere rådighedsbeløb! Et rådighedsbeløb på 3000 kr til mad, lommepenge, tandlægebesøg, gaver, ferie og alt det andet der koster penge udover de faste udgifter er altså ikke ret meget. Når du tilmed skal i gang med en uddannelse som de sikkert vurderer bliver dyr og ingen garanti for et godt job bagefter; ja så er der vel ikke noget at sige til, at de siger nej til at give dig kredit. For at opnå kredit skal man som regel have en god fast indtægt – og under din uddannelse er det vel yderst begrænset hvor meget du kommer til at tjene.

    #169256
    MichaelForfatter

    Så træk din imponerende formue ud af banken og prøv at forstå, at en bank ikke er forpligtet til at give dig et lån på noget tidspunkt og iøvrigt heller ikke behøver begrunde et afslag. 3000 kr. i rådighedsbeløb er dog langt under det rimelige, så du får næppe nogen bank til at yde dig et lån med de tal.

    Regnskabet, årsrapport mv. kan du se her:

    http://www.danskebank.com/da-dk/ir/Pages/investor-relations.aspx

    #169330
    AnonymForfatter

    Du kan ikke kræve noget som helst fra din bank fordi de nægter dig lån. Banken regnskaber er offentlige som alle andre virksomheder regnskaber er, men hvad vil du bruge det til!!!

    Lån og renteberegning er en vurderingssag fra banken side og dermed fra den/de rådgiver som du har kontakt med. Det er muligt system er råddent, men så har det intet at gøre med at de nægter dig lån/kredit, det 100% i orden.

    #169358
    AnonymForfatter

    Hmm. hvis du er utilfreds med din bank, står det dig jo frit for at skifte. Hvad er det forresten for en udd. du står overfor at skulle igang med? Bankerne gør meget for at sikre sig i disse tider, så forstår dem godt. Men ellers kan det være du kan få dine forældre til at låne pengene, og så låne dem af dem. De kan måske stille sikkerhed i noget hus eller lignende.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.