Statsgaranti på udenlanske bankkonti?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91940
    AnonymForfatter

    Jeg står overfor at erhverve mig en formue på et anseeligt tocifret millionbeløb.

    Jeg bor i udlandet.

    Jeg er interesseret i at have mine penge stående på en udenlandsk konto med høj indlånsrente.

    Er der nogen som kan anbefale mig een eller flere udenlandske banker med høj indlånsrente og som samtidig garanterer, at min formue bliver dækket af en garanti hvis banken krakker?

    (Jeg går udfra at man ikke kan finde nogen form for sikkerhed for cool cash i DK, med mindre jeg fordeler min formue på 100 forskellige banker og det har jeg ikke rigtig lyst til)

    Venligst R

    #168962
    testForfatter

    Modtager du pengene basseret på en email fra Afrika?

    #168972
    AnonymForfatter

    Nej, baseret på salg af mine anparter.

    #168974
    AnonymForfatter

    Flyt til Australien og indsæt pengene på konti i forskellige banker. Der er indskydergaranti og rimelig høj rente, omkring 6%.
    Sæt ca 1/3 ind kontant, køb råstof (og “utility")-aktier for 1/3 og køb hus(e) for 1/3.
    Og nyd så det gode liv de næste 20 år, indtil den Europæiske syge har ødelagt Australien også. Flyt derefter til et andet land. Forbered dig evt ved at købe hus i endnu et andet land.

    #168982
    AnonymForfatter

    Tak for dit fine svar.

    Din investeringsfordeling minder meget om de tanker jeg selv har.

    1/3 på en konto, 1/3 i guld og 1/3 i boliger.

    Der er meget hype om sol energi, så måske det er værd at tage et kig på?

    Lige et spørgsmål: Behøver jeg at flytte til Australien for at oprette en australsk konto og være dækket ind under indskydergarantien?

    Rob

    #168990
    HalliHalloForfatter

    Nej, det behøver du vist ikke, men når du bor i udlandet og snaret disponerer over et beløb på mellem 10-99 mill., så burde du måske nok selv få det undersøgt ved lige selv at tage kontakt til et par udenlandske banker.

    Mybankers betalende kunder vil nok grine lidt af dit spørgsmål og tænke deres………..

    #168992
    testForfatter

    Det her må være en and. Hvis ikke så bruge 30.000 kr på professionelle råd.

    #169010
    AnonymForfatter

    Du er nød til at møde personligt op i en af de Australske banker, men du behøver ikke at flytte permanent dertil.
    Du tager på ferie i Australien (hvilket iøvrigt altid er en god ide) og opretter de konti du har brug for i de forskellige banker dernede indenfor de første 30 dage efter din ankomst, det gør alting meget lettere for dig. Du får internetbank adgang og kan derved styre dine konti som du lyster, hvorfra du lyster. Du er dækket af deres indskydergaranti, jeg mener den er på 100.000AU$ (ca 550.000dkr).
    Dit eneste problem er derefter hvis du glemmer en adgangskode til en netbank. De fleste banker vil ikke sende den på email, men kun med posten, indenfor Australien.
    Det kan fremkalde nødvendigheden af endnu en ferie i Australien (men det overlever du nok).
    Guld? Det er svært at vide om vi har nået toppen eller det kan stige yderligere. Med xx mill ville jeg ikke sætte xx/3 i guld, men måske xx/5-xx/10. Der er mange andre råstoffer som stiger.
    Solenergi er stort i Australien (gad vide hvorfor ;-)) og vil nok blive endnu mere udbredt. Men brændselceller, H2+O=energi, er up-and-coming, og derfor nok også ret interessant. Det går altsammen under “utility".

    Som en anden har foreslået, vil det nok være en god ide for dig at få hjælp til at sammensætte en fornuftig og givtig portefølje over hele spektret.
    Udgiften er minimal i forhold til den potentielle mistede forrentning.

    #169012
    AnonymForfatter

    Det er selvfølgelig klart at jeg vil rådføre mig med professionel hjælp. Men inden jeg starter det taxameter, skal pengene først stå på kontoen.
    Indtil da tænkte jeg blot, at det ville være en god ide at få lidt forskellige bud fra omverdenen samt, at erhverve mig en smule indsigt, så jeg ikke ender med blindt at lægge alle dispositioner over i hænderne på en advokat/investeringsrådgiver/bankmand etc. De er jo alle sælgere, for hvem deres egen agenda også gælder.

    Jeg synes faktisk at have fået en god og kritisk indstilling til de typiske inesterings råd, netop ved at læse og høre “ikke eksperters" erfaringer.

    Tak for dit råd angående Australien MEN det som jeg netop er på udkig efter, er en bank som selv dækker eller vis land dækker mere end 100.000 euro/dollars. Gerne et to cifret million beeløb. Men de banker findes måske ik?

    #169038
    HalliHalloForfatter

    Jeg betragter dig som en stor fantanst, så der kommer nok ikke en s… ind på din konto.

    I øvrigt har hvert land sine egne regler for dækning af indskud ved konkurs, og i mange lande er der også forskelle fra bank til bank.

    Nej, Mybanker burde sortere lidt i trådene, for dermed at undgå sådanne useriøse spørgsmål.

    Hvis du vitterligt snart har måske 50 millioner på kontoen, så………..

    #169040
    AnonymForfatter

    Hvis de gjorde det, ville vi ikke skulle trækkes med dine egne, ofte useriøse, indlæg. Jeg kunne let finde eksempler frem, men gider faktisk ikke spilde min tid på dig.

    Til spørgeren: Nej der findes vidst ikke nogen banker i hele verden som garanterer ubegrænset. Det gjorde den danske (galemands-) stat for et år siden, men den byrde er vi heldigvis sluppet for.
    Og jeg er enig med dig i, at det altid er godt at få forskellige (og nogen gange uventede) vinkler på en sag. Så har man noget at fodre sin hjerne med.

    Hvem der har hvor mange millioner er egentlig uinteressant. Har man tjent dem selv, har man nok også fortjent dem. Hvis man ikke har dem, må man nøjes med at drømme.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.