obligationssalg hurtig re-køb

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91938
    AnonymForfatter

    Hej Alle,

    Jeg er midt i at skifte bank og har et to små depoter hvor det ene af dem indeholder for 6000 kroner korte obligationer. Jeg har haft dem fra 1999 til nu og de har hvert udbetalt 110 kroner i gevindst. Mit spørgsmål er så..Hvis jeg så sælger de 6000 kroner korte obligationer også køber dem igen indenfor en uge bare i en anden bank skal man så indberette et sådan salg til skat?
    Jeg har haft ringet til det lokale skattekontor i en anden sag, men de er altid sure og uforskammede som alle offentlige ansatte. Så jeg vil heller spørge her.

    Mvh,
    Euroman28

    #168950
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvorfor overhovedet sælge dem?

    Lykkedrengen

    #168952
    ekmForfatter

    Du kan overføre obligationerne til den nye bank, men den afgivende bank tager et gebyr, oftest på et par hundrede kroner pr. værdipapir.
    Hvis renten stiger, vil kursen og dermed værdien falde på dine obligationer. Mange bl.a. bankøkonomer mener, at renten vil stige inden længe. Det kan derfor være et godt tidspunkt at sælge obligationerne. Afkastet af korte obligationer efter omkostninger kan ikke hamle op med renten på en “Højrentekonto" med en kortere binding. Du bør derfor tage denne mulighed med i dine overvejelser.

    #168954
    ekmForfatter

    Ubs! Jeg glemte lige det med skatten. Nej ganske almindelige danske realkreditobligationer, købt før en dato i februar 2010, skal ikke indberettes til skat. Gevinsten er skattefri, og et tab kan ikke fratrækkes.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.