Slettes pantebrevet automatisk

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91921
    AnonymForfatter

    Vi har et boliglån hvor der også er en bil indenunder. Der er pantebrev på 200.000 på bilen.

    Hvis vi nu indbetaler 200.000 på lånet slettes pantebrevet så automatisk eller skal vi lige have fat i banken først?

    #168766
    AnonymForfatter

    Der er enten tinglyst pant i bilen eller i boligen eller i begge dele.

    Hvis du indbetaler hele lånet beder du om at få det tilhørende pantebrev udleveret. Det kan du så selv få aflyst(slettet). Du kan sikkert se hvordan går det på tinglysning.dk. Du kan også bede din bank gøre det for dig (mod et gebyr).

    #168774
    AnonymForfatter

    Der er pant i både bil og lejlighed.

    Men hvis man indbetaler det beløb som pantebrevet i bilen lyder på så kan banken vel ikke sige nej til at opsige pantebrevet.

    Men vi må lige snakke med banken, får en ændring af ydelsen da lånet næsten bliver halveret.

    #168778
    AnonymForfatter

    I mine øre lyder det som om det bliver rodet lidt sammen – jeg rydder lige op…Du har vel følgende 2 lån:

    – Lån 1 med pant i lejligheden xxx.xxx kr.
    – Lån 2 med pant i bilen – 200.000 kr.

    Hvis du indbetaler de 200.000 kr. ja så har banken ikke behov for at have pant i bilen mere – og så kan du få denne sikkerhed slettet.

    Eller jeg tager måske fejl – du har kun et lån? Og i så fald er det da ikke sikkert at banken ser nogen grund til at slette den sikkerhed.

    #168782
    AnonymForfatter

    Vi har 1 lån på lidt over 400t. Der er pant i bilen for 200 og resten i lejligheden.

    Så bilen er inde i boliglånet med pant.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.