Befordring

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91915
    AnonymForfatter

    Hej,

    Nu er det godt nok et bankforum, men jeg håber der er nogen som kan hjælpe med dette 🙂

    Jeg har været inde og se på min årsopgørelse i dag og der stod i første omgang at jeg skulle betale 4.000 kr. tilbage, det kunne jeg ikke forstå da renteudgifter var meldt en del under det reele billede.

    Men så opdagede jeg at skat ikke havde kunnet beregne befordring med pga noget med adressen, så det meldte jeg selv, det var 19.000 kr.

    Når jeg så nu går ind og ser min nye årsopgørelse står der at jeg skal have 2.700 kr. tilbage, det forstår jeg ikke helt, troede egentlig det var de 19.000 kr. minus de 4.000 kr. for hvis jeg skylder skat 4.000 kr. og de skylder mig 19.000 kr. for kørsel så burde det vel give 15.000 kr. i mit favør.

    Nogen der kan forklare hvordan det fungerer?

    #168712
    testForfatter

    befordringsfradraget regnes ikke med i alle skatte satserne.

    hvis du kikker på din årsopgørelse eller din forskudopgørelse kan du se hvordan din skat beregnes.

    #168716
    grgForfatter

    Skat tager en procentdel af din indkomst, og dine fradrag reducerer skattebetalingen procentvis. (det er lidt mere kompliceret, men dette er i hovedtræk hvorledes det fungerer)

    Befordringsfradrag har således en skatteværdi på lidt over 1/3 => som i dit tilfælde 6.700 af 19.000.

    #168718
    testForfatter

    befordringsfradraget regnes kun med i sundheds bidraget, kommuneskatten og kirkeskatten.

    Faktisk er det ret let at beregne ens skat. Som sagt kik på årsopgørelsen eller forskudopgørelsen. Det er ganske simpel mattematik.

    og så spare du jo kun den skat du sku ha betalt og de er heldigvis ikke 100%.

    #168722
    AnonymForfatter

    Tak for svar, så man kan i praksis sige at det tæller for 1/3 og så passer det også 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.