Årsopgørelse

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Guardian1Forfatter
    Indlæg
  • #91905
    Guardian1Forfatter

    Er der nogle herinde, der er blevet kontaktet af deres bank og blevet bedt om årsopgørelse af deres bank i “utide"? Det drejer sig om DB. Jeg har en ganske lav kredit hos dem og har ikke bedt om nyt lån. Jeg passer mine betalinger hos dem med 100% afdrag på mine kreditkort.

    Jeg kan ikke finde i mine betingelser, at jeg skal levere dette og det er da også første gang i de 3-4 år jeg har været kunde i banken.

    De skriver, at det er rutine.

    Mit spørgsmål er om jeg har pligt til at gøre det? Så kan der være holdninger til, at jeg burde nu da de spørger, men det er ikke det jeg spørger om. Har jeg pligt til det?

    #168594
    grgForfatter

    Har også oplevet dette.

    Den primære grund til dette er at der er strammet op på procedurerne omkring dokumenation for kreditgivning mv. – således forstået at bankerne bedre kan vise finanstilsynet at der er styr på deres udlån.

    Med mindre din årsopgørelse er meget speciel (lav indkomst vs. store lån eller lignende) tror jeg ikke du skal frygte noget da det formentligt blot er for at banken kan sætte et flueben ud fra dit engagement.

    Konsekvensen af ikke at indsende materialet vil i yderste konsekvens være at du får opsagt dine kreditter + kreditkort.

    #168596
    Guardian1Forfatter

    Det tænkte jeg egentlig også lå som baggrund. Jeg er bare træt af, at bankerne – især denne bank mister milliarder ved skødeløshed til folk som Bagger og går de små kunder efter i sømmene, når der skal vaskes hænder.

    Det er lidt ligesom da jeg var revisor. Der kunne jeg jo se, hvordan Skat kørte små folk ned, mens de gav op over for de store. Men de små kan vi jo altid komme efter.

    Man siger jo, at hvis du skylder banken en million ejer de dig, men skylder du dem 100 millioner ejer du dem.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.