Opkonvertering

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87240
    AnonymForfatter

    Jeg har brug for et godt råd i forbindelse med omlægning af realkreditlån.

    Jeg har i dag et fastforrentet 3% obligationslån i Nykredit.
    Jeg har fået tilbud fra Nykredit om at omlægge til 5% fastforrentet obligationslån.
    Nykredit siger, at jeg så kan skære 171.000 af min restgæld, da indfrielseskursen på 3% obligationerne er 88,55.
    På det nye 5% lån skal jeg betale 100 kr. mere om måneden i afdrag.

    Jeg synes, at det lyder for godt til at være sandt – er der nogen faldgrubber som jeg skal være opmærksom på?

    Vh.

    Henning P.

    #107118
    NultopskatForfatter

    Der er en lille detalje som kreditforeninger er dygtige til : Du skal checke om løbetiden er ændret, typisk vil kredit foreningen tilbyde dig et nyt 30 årigt lån, hvorefter dine afdrag kan barberes passende ned.
    Dernæst skal du overveje om du tror renten vil stige eller falde i fremtiden.
    Hvis du mener at renten vil stige, hvorfor så omlægge nu ?
    Hvis du mener at renten vil falde, bør du nok vælge flekslån !

    Altså til hvis fordel er det tilbud egentlig ???

    #107130
    AnonymForfatter

    Ved at gå ind på Brf´s hjemmeside kan jeg se at du har et 20 årigt lån og med lidt hjælp fra min lommeregner kan jeg se at Nykredit tilbyder dig et 30 årigt lån så stigningen kun er 100 kr/mdr.
    Hvis du kan spare 171.000 kr er dit lån på ca. 1,5 mill., jeg ser ingen grund til at opkonvertere til et 5% lån hvis man ikke er 100% sikker på at renten falder igen så er det nemmere at tage et flekslån.
    Desuden så er 3% af 1,5 mill jo 45 tusind i renter om året ( + afdrag )og 5% af 1,32 er ca. 65 tusind ( + afdrag )
    Hvis det er bankens ide lugter det af dårlig rådgivning og at de vil skore nogle nemme og hurtige penge.
    Det koster dig altså en masse penge at konvertere, kan være at du sparer 170.000 kr men med omkostninger til nyt stempel og kurstab så er vi oppe på ca. 70.000 så er ideen ligesom væk ikke ?, dog ikke for Nykredit der skal have 10.000+ for at ordne dine lån.
    Banken siger garanteret at det kun koster 8000 kr. at omprioritere ?
    har du brug for penge tag et tillægslån evt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.