opstart af et A/S med pensionsmidler

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91892
    AnonymForfatter

    Hej med jer

    Måske i kan hjælpe her. Et det muligt at starte sit eget firma som et A/S og så investere sin pension i selskabet således der kommer en værdi man kan bruge til at få virksomheden igang ?

    #168462
    AnonymForfatter

    Jeg må straks sige at jeg ikke kan besvare dit spørgsmål.
    Men jeg vil dog alligevel bemærke, at jeg ikke håber din financierings ide går an.
    Mest for din egen skyld.
    For det er selvfølgelig et KÆMPE sats du har i tankerne, jeg vil kalde det et dobbelt sats.
    Du risikerer selvfølgelig at gå konkurs med dit A/S, men dette vil samtidig komplet fjerne din egen pensionsopsparing. Så du risikerer både at ødelægge dit liv nu og her, og derudover også din fremtid.

    Mit forslag til dig er, at starte dit firma som et ApS med minimum kapital, og skulle det gå galt er det trods alt til at overse.
    Og lad så dine pensionspenge være i fred, så de er klar den dag du skal pensioneres.

    Lige en kommentar mere:
    Husk på, at starter du dit firma i Danmark, løber du hele risikoen, og “velfærds samfundet" scorer hele gevinsten. Krakker du, er det dit eget problem.
    Så start hellere op i Tyskland, eller endnu bedre Polen. 19% skat, behøver jeg at sige mere?

    #168464
    testForfatter

    Nej

    #168466
    AnonymForfatter

    Det har du så ganske ret i og jeg vil bestemt ikke gøre det. Men jeg har en god ven der går med tankerne men banken vil ikke låne til opstart og han har faktisk en pæn sjat stående i pension. Alternativet var at han ville genkøbe ordningen til 60%. Så var muligheden tilstede ville det rods alt være en bedre ide og gøre som jeg skrev hvis det altså var muligt.

    Med hensyn til opstart af firmaet. og du skriver polen eller tyskland. Ville det være muligt nu virksomheden skulle drives herhjemme som en form for konsulentvirksomhed ?

    #168468
    AnonymForfatter

    Hvis virksomheden etableres i Polen, skal den naturligvis også drives fra Polen.
    Men det forhindrer jo ikke virksomheden i at have kunder i Danmark.
    Det kan tillige have den fordel, at der ikke skal opkræves og afregnes moms, hverken herhjemme eller i Polen, men det afhænger af hvad ydelsen består i.
    De 19% indkomstskat betinges nok af at ejeren er bosiddende i Polen. Men igen, det forhindrer ham jo ikke i at opholde sig i Danmark i en del af året, og evt have et sommerhus her.

    #168470
    grgForfatter

    “Siden 1. oktober 2005 har private haft lov til at investere dele af deres pension i unoterede aktier.

    Der gælder følgende loft for, hvor meget man må investere:

    •20% af en persionsformue under 2 mio. kroner.
    •50% af en pensionsformue mellem 2 og 4 mio. kroner.
    •75% af en pensionsformue over 4 mio. kroner.

    Yderligere skal den enkelte investering være på mindst 100.000 kroner, og man må ikke eje 25% eller mere af aktie- eller anpartskapitalen i et enkelt unoteret selskab."

    Så nej

    #168472
    AnonymForfatter

    tak for svaret 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.