Nordnet.dk

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91886
    AnonymForfatter

    Hejsa allesammen ….

    Jeg vil prøve mine evner indenfor aktie handel….

    jeg er blevet forslået Nordnet på baggrund af deres handelsbetingelser …

    kan nogen af jer genier herinde fortælle mig om deres erfaring eller viden omkring Nordnet ??

    På forhånd tak 🙂

    #168400
    AnonymForfatter

    Mit indtryk som ny kunde hos dem er meget godt.

    Det tog mig ca 1 uge at få en konto hos dem. Fremsendelse af papirer, og returning. Samt efterfølgende fremsendelse af brugernavn og password. Det var en meget effektiv og sikker fremgangsmåde.

    Deres omkostninger er meget lave og du får gratis adgang til mange funktioner du skal betale for andre steder. Det er ret nemt og overskueligt at have med at gøre efter den første times forvirring. Vær lige opmærksom på at du skal angive konto/depot nummer når du overfører til din konto. Lav en test-overførsel på en 100 hvis du vil være helt sikker før du begynder med større beløb. (1 bankdags overførsel)

    Det er nemt at handle frem og tilbage. Har ingen problemer haft dér.

    #168406
    AnonymForfatter

    Det gode ved Nordnet er, at man kan købe udenlandske aktier og fonde til lave omkostninger. Det vil sige, at man både kan handle dem for lav kurtage, der er ingen depotgebyrer og de udenlandske fonde har lavere omkostninger end fx danske investeringsforeninger. Se http://www.iShares.dk, hvor en fond med globale aktier koster 0,5 % i ÅOP – her er snittet for danske investeringsforeninger omkring 2 %. handler man ishares gennem nogle af de større banker, kan der lægges et årligt gebyr på omkring 0,3 % – dvs. man får man omkostninger oveni uden at få en ekstra god service eller andet.

    #168440
    AnonymForfatter

    Hvis du vil investere i aktier eller andre finansielle instrumenter, så er E-Trade efter min mening et bedre valg end Nordnet. Det er en bedre platform og overblikket er bedre. Der er ikke den store forskel på omkostninger. Ved at handle igennem et af DayTradeCentrene (www.daytradecenter.dk) i Danmark får du gratis hjælp og vejledning, og muligheder for at søge inspiration til gode handler.

    #168504
    AnonymForfatter

    hejsa allesammen

    Tak på vegne af mine interesser…… 🙂

    Situationen er sådan at jeg vil starte med et overskueligt indskud på omkring Kr. 15.000,00

    Nogen har sagt at jeg burde placere dem i en fond andre siger jeg selv skal prøve.

    Da jeg ikke selv har den store indsigt i teknikken , må jeg prøve mig frem, er der en god tommelfingre regel der kan gøre at markedet er mere oberskueligt for mig ? Og hvordan vurdere man om man satser sine penge de rigtige steder. Holder i øje med de firmaer i investere i konkret eller er det ud fra et størere perspektiv ??

    #168506
    AnonymForfatter

    Jeg er flittig bruger og kan varmt anbefale Nordnet.

    Hvis du bare ønsker at følge markedet i medgang og modgang (mest førstnævnte), så finder du et værdipapir til en investeringsforening med en bred portefølje, f.eks. inden for en bestemt felt – industri, emerging markets osv og lægger pengene der. På den måde undgår du formentlig at bruge alt for mange penge på kurtage, for 15.000 kan næsten ikke deles op i mindre puljer, uden at kurtagen æder en alt for stor del.

    #168510
    grgForfatter

    Nu ved jeg ikke hvor stor del de 15.000 er af din samlede formue og hvor lang din tidshorisont.

    Men ud fra det kendskab du umiddelbart virker til at have til aktier ville jeg I din situation finde en god og billig investeringsforening og placere pengene der.

    Ekspempelvis:

    http://customer.morningstareurope.com/DK/Spar/PDF/index.aspx?cid=PJAPR00602&lang=da¤cy=DKK&country=DKx

    #168532
    AnonymForfatter

    Endnu engang tak for svar 🙂

    Grg mine 15.000,00 er ikke en stor del af min formue selvom det ikke er relevant for spørgsmålet 😉

    Men du har ret i at jeg er total blind på området og at mine faglige kompetencer ligger i et helt andet felt end aktier og den generelle bank verden og dens videnskab :-)-

    Beløbet er sat som et start indskud for at give mig lidt visdom og som er et overskueligt tab hvis jeg er en elendig “BROKER" 🙂

    tAK FOR JERES TIP ALLESAMMEN

    #168536
    AnonymForfatter

    Hvis det i første omgang handler om at få afprøvet evnerne, ville det måske være en ide at starte med at deltage i et af de aktiespil, der arrangeres af Børsen eller Berlingske Tidende. Her kan man handle med fiktive penge i stedet for surt opsparede kroner, og man får hurtigt en klar fornemmelse af, hvor dygtig man er til at investere!

    #217106
    AnonymForfatter

    Vi har skrevet en detaljeret anmeldelse af Nordnets platform her: http://www.daytrader.dk/nordnet-anmeldelse/

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.