Refinansiering af flekslån…

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #168346
    testForfatter

    ret lige de to sidste 2 taller til 3

    #168366
    thsvForfatter

    Nope, i efteråret foreslog jeg såmænd 4% 30 år, da kursen på dette var over 98, men det nuværende rentespænd på over 3,5% på F1 og lang rente gør valget meget let.
    Ligeledes kræver konverteringen af et obligationslån held, hvor F1-låneren blot kan afdrage meget mere på sin gæld, når renten er historisk lav.

    #168368
    AnonymForfatter

    Mange tak for diskussionen, folkens. Min foreløbige konklusion er at der ikke er noget, jeg som sådan har overset – bortset fra at jeg tror at ulemperne (udover renteforskellen) ved F2 og F3 gør, at jeg vil foretrække F1.

    Jeg kan godt se at det i princippet over en længere årrække ville være fordelagtigt med fastforrentet, men det kræver at man har temperament og vilje til at omlægge på de rigtige tidspunkter.

    Jeg tror F1 er passende for mit temperament – billigt og simpelt, og så kan man kaste de sparede penge efter nogle dyrere lån.

    #168370
    thsvForfatter

    Ulemperne ved F2 og F3 er ganske forsvindende, fordelen er den kendte rente i 2 eller 3 år, istedet for kun 1 år. men det koster et gebyr (vist 500 kr), at ændre refinansieringsfrekvens tilbage til F1 ved næste refinansiering om 2-3 år.

    Ideen ved F3 kan jeg sagtens se, når blot I er sikker på, at blive boende i de 3 år, så der ikke skal indløses før tid, jeg kan dog ikke umiddelbart se, hvor lav rente, F3 til 2014 forventes, RD siger 2,6%, så ville jeg klart blive i F1 til forventet 1,7 (1/4-2012).
    Men meget afhænger af den rente, man reelt kan opnå, ved dagens kurser hos RD ville jeg klart vælge F1.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.