Skifte bank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91875
    AnonymForfatter

    Min mand og jeg skal til at skifte bank og banken vil i den forbindelse se vores seneste kontoudtog.
    jeg synes det er lidt at overtræde min personlige grænse at de vil se det.
    Det rager vel ikke dem hvordan jeg bruger mine penge eller hvor jeg bruger dem, så længe de kan se at økonomien hænger sammen, regningerne bliver betalt og der ingen gæld er?

    Eller står der nogen steder at banken har krav på at se seneste kontoudtog i forbindelse med bank skiftning?

    #168192
    MichaelForfatter

    Du har krav på at få oprettet en NEM-konto i enhver bank du ønsker, men så snart du ansøger om Dankort, lån osv. kan banken kræve det de har lyst til af kontoudskrifter, lønsedler osv.

    Iøvrigt kan jeg ikke se problemet. Så snart du har flyttet dine konti kan banken jo alligevel se alle dine kontobevægelser medmindrer du systematisk hæver kontanter og betaler alt med dem.

    #168194
    AnonymForfatter

    Banken kan ikke direkte se hvordan man bruger sine penge. Der står bare at der er sket en transaktion på xx kr. men ikke hvorhenne. Dertil skal de bruge en stedkode og med den kan de se hvor henne man har brugt penge. Så´en var det da jeg selv i sin tid sad i DanskeBank og svarede på henvendelser fra kunder. Men det kan jo have ændret sig for det er alligevel 6 år siden.

    men reglerne for at optage nye kunder satte jeg min ikke ind i, da jeg ikke var rådgiver eller lign.

    #168200
    testForfatter

    i den bank jeg har ved jeg at min rådgiver ikke kan se hvad teksten på mine hævninger. Det fant jeg ud af ved et tilfælde hvor jeg på grund at pc nedbrud bad om hjælp til at finde en transaktion.

    men spørgrens problem kan jeg ikke forstå. Man var vel kun krav på EN nemkonto dvs. hvis man har en konto i en anden bank kan den nye bank selv bestemem hvad de vil se af dokumentaiton for det de yder.

    #168208
    AnonymForfatter

    Det var nu heller ikke et problem for mig, har intet at skjule. Men synes bare stadig hvordan jeg bruger mine penge på hvad og hvorhenne er lidt af en privat sag.

    Men derfor så er kontoudtoget sendt til banken alligevel, for jeg har intet at være flov over hvor jeg bruger penge.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.