Depotkonto i Amagerbanken endt i Financiel Stabilitet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91856
    AnonymForfatter

    Fra 1999 til 2005 købte jeg Bankinvest obligationer gennem Amagerbanken. De er navnenoterede og ligger i egne opbevaringsdepoter, registreret som VP-depoter. Den 21/9 2009 hævede jeg den konto, som siden 1999 havde været afkastkonto, og bad om at få fremtidigt udbytte indsat på min nemkonto i en anden bank. (Afkast indgik første gang på nemkontoen ult. april 2010.) Mit eneste “mellemværende" med Amagerbanken er nu, at den fører depotkontoen, og at reklamationer skal rettes til Amagerbanken. Jeg havde forestillet mig, at depotet også ville blive overført, men en udskrift af 27/4 2009 fra VP Securities viste, at depotkontoen stadig føres hos Amagerbanken. Jeg ringede til Securities, som oplyste, at depotkonto og pengekonto ikke har noget med hinanden at gøre. Da det er et frit depot, kan jeg selv foretage ændring. Hvad er det for ændringer, jeg selv kan foretage? I gamle forretningsbetingelser fra Amagerbanken har jeg læst, at værdipapirer vil blive udleveret ved bankens eventuelle konkurs.

    Jeg har på fornemmelsen, at det ikke kan lade sig gøre at få Investeringsforeningen Bankinvest til at overføre afkast direkte til min nemkonto(og være en slags depotkonto)? Tilsyneladende er det VP Securities, der foretager udbytteberegningen?

    Hvis depotkontoen skal føres i en bank, skal jeg så sikre mig, at den bank, hvor jeg har min nemkonto, vil indtræde som depotkontofører? Vil denne bank sørge for det videre fornødne over for Financiel Stabilitet og meddele ændringer til VP Securities, eller skal jeg selv foretage mig noget?

    Jeg er forvirret og imødeser forslag til, hvordan jeg skal forholde mig.

    #167912
    AnonymForfatter

    Hvis jeg forstår dit indlæg korrekt, så skal du bare lave et nyt depot i en anden bank, og så få overført dine værdipapirer til det depot. Man kan ikke overfør værdipapirer til en konto.

    Det er som regel gratis at få oprettet et depot.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.