Restance

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91847
    AnonymForfatter

    Hej,

    Har købt en lejlighed i 2011… og har efterfølgende fundet ud af at den tidligere ejer har en restance på 20.000+ kr for 2009 & 2010

    Det er vel den tidligere ejer der skal betale det ik’? gælden følger personen og ikke ejendommen? Har hørt at den måske følger ejendommen!

    #167764
    AnonymForfatter

    Gælden følger ejendommen – så du kommer til at betale i første omgang.

    #167770
    AnonymForfatter

    Har lige fået svar fra grundejerforenings advokat. han siger at jeg ikke skal betale. At den tidligere ejer stadig hænger på gælden.

    #167778
    AnonymForfatter

    Det er godt. Advokaten må jo vide det.
    Jeg har læst, at E/F skal have meddelelse om ejerskiftet + en kopi af skødet tilsendt – før en evt. restgæld på fællesudgifter bortfalder over for den nye ejer.
    Ejerforeningen skal udfylde et ejerlejlighedsskema og oplyse om restancer – før ejendommen sættes til salg.

    #167784
    thsvForfatter

    Har købt en lejlighed i 2011… og har efterfølgende fundet ud af at den tidligere ejer har en restance på 20.000+ kr for 2009 & 2010

    Det er vel den tidligere ejer der skal betale det ik’? gælden følger personen og ikke ejendommen? Har hørt at den måske følger ejendommen!
    Få det dog afregnet via refusionsopgørelsen!

    #167790
    AnonymForfatter

    Jamen det kræver jo at jeg betaler gælden og at den tidligere ejer betaler mig via refusionsopgørelsen.
    Han har ikke betalt de sidste 2,5 år så tror aldrig han ville betale mig..

    Ejerforeningen har vist allerede sendt ham til inkasso!

    #167794
    thsvForfatter

    Næh, det kræver blot, at der tilbageholdes en del af købssummen til at dække restancen!

    #167798
    AnonymForfatter

    ok.. men det er for sent nu.. overtog ejendommen i sep. 2010.. det er et par dage siden det er kommet frem at han skyldte over 20.000 kr

    #167800
    thsvForfatter

    Hmm, passer ikke særligt god med den virkelighed du skriver i seneste indlæg!

    Svært at vejlede på falske præmisser!

    #167804
    AnonymForfatter

    Sorry det ved en taste fejl.. der skulle have stået 2010.

    Lejlighed komplex har været gået konkurs så der har været rod i regnskabene.. det er først nu at regnskabet for 2009 er blevet offentliggjort og gjort op i de manglende betalinger.

    Og i den forbindelse er det kommet frem at han skylder 20k+

    men som sagt blev kontaktet i dag, og fik at vide jeg ikke hænger på gælden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.