Skaniabanken

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87234
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg overvejer at skifte bank til Skaniabanken http://www.skandiabanken.dk/

    da de ikke har gebyrer på alt der har med netbank at gøre, hvilket stort set er det eneste jeg bruger, er der nogen der kan anbefale mig denne bank, eller har erfaringer med dem, så vil jeg meget gerne høre fra dig 🙂

    venlig hilsen
    MadsKaizer

    #107092
    AnonymForfatter

    Har haft banken i snart 5 år, med gradvist stigende engagement, således at vi idag har alle bank- og realkredit relationer der. Generelt godt tilfreds, men du kan ikke få et fysisk møde med din bankrådgiver, hvilket nogle måske vil savne. Derudover er den nok ikke den bedste hvis du er selvstændig.
    Vh Peter

    #107094
    AnonymForfatter

    Jeg er blot studerende der bor i lejlighed, har ikke brug for rådgivning osv i et stykke tid, tak for dit indskud.

    #107198
    AnonymForfatter

    Skandiabanken er bestemt blandt dem med bedste vilkår for renter og gebyrer. De er også meget ærlige, selvom mange på dette sted har været efter dem fordi de sagde ‘Nul gebyrer’ (de *har* gebyrer på noget – bare ikke på det man bruger mest). De er fx de eneste jeg har set der offentliggør cirka hvor meget de får i provision for at sælge investeringsforeningsbeviser. Har haft dem i 8 år med stigende engagement. Også som bank for min virksomhed, men det er kun fordi mine virksomhedsbehov er *meget* simple.

    Men husk – de er billige fordi deres service er begrænset. De kan fx ikke tage min indexkonto, de kan ikke umiddelbart overføre penge til Tyrkiet, de kan ikke lave dankort på min virksomheds-konto, for bare at nævne tre steder hvor jeg indenfor sidste år har savnet service. De kan hvad de lover på deres hjemmeside (det er det 95% af kunderne har brug for) og ikke mere.

    Jeg er nu på vej væk fra dem igen fordi jeg hos en lokalbank har fået forhandlet mig til næsten samme renter som Skandiabanken.

    Tak til Skandiabanken for at sætte niveauet.

    #107204
    AnonymForfatter

    Jeg er også kunde hos Skandiabanken og er meget tilfreds.
    Jeg håber bare ikke at det ender med at Danske Bank ender med at købe Skandiabanken, som der i øjeblikket er spekulationer om. For mig står den Danske Bank som den direkte modpol med dårlige (ingen) indlånsrenter og masser af gebyrer.

    Henrik hvorfor kan du ikke overføre penge til Tyrkiet?
    Efter hvad jeg kan læse mig til ser det ud som om der ikke er begrænsninger på hvilke lande man kan overføre penge til, bare det drejer sig om minimum 100 kr.

    #107206
    AnonymForfatter

    > Efter hvad jeg kan læse mig til ser det ud som om der ikke er begrænsninger på hvilke lande man kan overføre penge til ..

    Nej, jeg kan heller ikke finde noget, men deres hjemmeside giver mulighed for følgende lande (komplet fortegnelse): Australien, Belgien, Canada, Cypern, Estland, Filipinerne, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Hong Kong, Irland, Island, Italien, Japan, Letland, Litauen, Luxemborg, Malaysia, Malta, Monaco, New Zealand, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Singapore, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Thailand, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, USA og Østrig. Da jeg i sin tid havde brug for Tyrkiet så spurgte jeg, og nej – det var ikke muligt. Nu har jeg en tyrkisk konto i is-bank. De har en tysk korrespondentbank, så det kan lade sig gøre den vej.

    Kommer i tanke om at de også sagde nej til en ratepension med indbetaling over det ‘normale’ opfyldningsfradrag på vist godt 40.000 kr.
    Derfor skifter jeg. Det var ellers en god og reel bank, men nu har jeg forhandlet mig til 2,25% på indlånskonti og ‘ikke ret mange gebyrer’ hos en lokal bank, så det bliver forhpbentlig nemmere end Skandiabanken og min gamle Amagerbank (til det de var bedst til).

    #107210
    AnonymForfatter

    Hvorfor mener du at Skandiabanken nok ikke er den bedste, hvis man er selvstændig (skal netop til at være det)?
    Mvh
    EMH

    #107214
    AnonymForfatter

    Hej.

    Hvorfor snakker alle om Scandia banken?
    Jeg bruger selv Sparekassen Vestsalling.
    Jeg ved godt at den ligger i Jylland, men hvis man kan klare sig med netbank, er det da en fordel.
    De giver 2,5% i rente på en lønkonto.
    Lad os da få mest muligt ud af vores penge, som alligevel bare står i banken 🙂

    #107216
    AnonymForfatter

    Hej Pac.
    Folks økonomi er forskellige, så det er også forskelligt hvilken bank der er bedst til dig.

    Jeg kender ikke så meget til Sparekassen Vestsalling, men jeg kan se de tager 50 kr. for netbank per år. Modsvaret de 0,25 procentpoint du får forrentet dine penge med giver det et breakeven ved en balance på 20.000 kr. Derudover tager de penge for overførsler til udlandet, hvilket Skandiabanken ikke gør.

    For f.eks. aktier har Skandiabanken en lavere kurtagesats med 0,15% mod 0,30% for Sparekassen Vestsalling. Til gengæld har Skandiabanken et større mindstekurtage med 60 kr. mod SV med 50 kr.

    Sådan kunne man blive ved. Man må selv vurdere hvad der er mest optimalt for sig selv…

    #107218
    AnonymForfatter

    Vi har brugt SkandiaBank i 5 år og været meget tilfreds, lige indtil nu da vi netop har solgt vores hus, og så finder ud af at man skal have en bankkonto, hvor ny kreditforeningslån kan sættes ind på for at indfri de gamle og derpå overdrage dem til ny køber minus vores overskud som vi skal beholde, denne service har SkandiaBank desværre ikke. det er jo lidt træls at skal ud og finde en bank der vil dette når man ikke bruger dem i det daglige, så et skift af bank bliver nødvendig for vores familie 🙁

    #107220
    AnonymForfatter

    E M Hansen skrev: “Hvorfor mener du at Skandiabanken nok ikke er den bedste, hvis man er selvstændig"

    Skandiabanken har kun eet produkt for virksomheder (skatteindberetning via CVR-nummer): “Likviditetskonto" – samme rente som på “Alt-i-et", men du kan ikke bruge den til så meget.
    Ikke desto mindre har jeg brugt den som virksomhedskonto i nogle år. Også den væsentligste del af privatøkonomien har ligget i Skandiabanken, mens min gamle bank beholdt det den var bedst til. Du kan dog godt bruge et ‘privat’ produkt i din personlige virksomhed – så skal du bare selv skille skatterapporteringen.

    SkandiaFan skrev: “så et skift af bank bliver nødvendig for vores familie 🙁 "

    Det kan da ganske vist være lidt besværligt med for mange banker – alene det at du skal to steder hen for at holde øje med dine konti. Men du kan sagtens få en bank til at ordne mellemfinansiering – hvis de gør det godt får de måske oven i købet en ny kunde. Faktisk er det en god idé at have to banker ved prisforhandlinger, men du må opveje fordele mod ulemper. Vi har iøvrigt pt 4 banker – dog kun de to ‘sker der noget på’. Nu er vi på vej til en 5 (efter at have brugt Amagerbanken i 14 år plus Skandiabanken i 6 år), og dropper så tre.

    #107274
    Ole E. MikkelsenForfatter

    Jeg skiftede til Skandiabanken for et års tid siden.

    Ud fra en samlet vurdering af højest mulig rente på indestående, lavest mulige omkostninger på bankforretninger (kontoudtog, visa/dankort osv…) og lavest mulige omkostninger på værdipapirhandeler og depot, og endelig bedste muligheder for rent elektronisk ekspedition, – oprettelse og overførsel af konti fra gammel bank etc., så er Skandiabanken absolut konkurrencedygtig.

    Jeg undersøgte i sid tid Nykredit (som jeg vil kalde en helt uacceptabelt uigennemskuelig gebyrgrib-bank), Basisbank (er konkurrencedygtig ud fra samme kriterier som ovenfor, desværre var oprettelsen og flytningen af konti hos dem lidt besværlig), Vestsalling, – her var der for mange gebyrer på værdipapirhandel og også på andre ydelser, selv om renten var konkurrencedygtig m.fl.

    Jeg kender ikke noget til lån hos Skandiabanken, men har tillid til de adskillige modelfamilieundersøgelser, som har placeret Skandiabanken i top. Ej heller kender jeg Skandiabanken i.f.t. privat virksomhed.

    Gebyrerne for handel med værdipapirer på udenlandske børser synes dog lidt for høje, og endvidere burde Skandiabanken snart udbyde realtidskurser og markedsdybde fra Kbh’s fondsbørs.

    Skandiabanken yder en absolut fortrinlig service via hjemmesiden, – via e-mail, og også via telefon, hvis man skulle få brug for det, hvilket jeg så har haft.

    Det er mig fuldstændig uforståeligt at nogen ved sine fulde fem, og som ikke er tvunget til det af økonomiske årsager kan have konto i de store traditionelle banker, Danske bank, Nordea osv. osv.

    Mvh

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.