Gebyr ved flyt fra Amagerbanken

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91823
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i Amagerbanken med både andelsboliglån og en mindre aktieportefølje.
    Vælger jeg selv anden bank, skal jeg selvf. betale både gebyr til ny bank for oprettelse, ny tinglysning af lån, osv., samt betale Amagerbankens gebyrer for at flytte aktier, alternativt selv sælge ud og købe samme aktier op i den anden bank.

    Hvordan forholder det sig hvis jeg afventer og blot bliver overtaget af en ny bank? Skal jeg stadigt betale samme gebyrer? Der bliver jeg vel bare en af måske 20.000 kunder som overtages på en gang, og det er jo ikke mit eget aktive valg at blive ført over i denne bank?

    #167492
    testForfatter

    1. hvis du flytter er det jo noget du må forhandle med din nye bank.
    2. hvis du bliver er der så vidt jeg ved ikke noget gebyr for noget

    #167498
    thsvForfatter

    Vi blev overflyttet fra Eik til Nordea uden eksped.gebyr, og skulle blot betale de 1.400 kr til tinglysning af nyt pantebrev. Det var blot i en ejerbolig istedet.
    Jeg tror, at Nordea tilbyder samme procedure for andelsboliger, du kan jo spørge i den nærmeste afdeling.

    Jeg har ikke kendskab til aktierne og pris for dette, det interesserer mig ikke.

    #167606
    AnonymForfatter

    Dit andelsboliglån koster kun 1400 til staten at skifte, banken kan overtage det gratis hvis du forhandler dig frem til det.

    Samme gælder for dine aktier, tal med banken og find en som vil overtage uden gebyr. Du lyder som en potentiel attraktiv privat kunde, og derfor har du noget at handle med.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.