billån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91822
    AnonymForfatter

    Jeg står i den situation, at jeg gerne vil købe ny bil. Undersøgte mulighederne igennem den finansering, hvor jeg skulle købe bilen, men da jeg ikke har de 23% til udbetaling, så ville de ikke låne mig pengene, da husets samlede indkomst ikke er på 450.000kr. Hvordan er mulighederne for, at låne i banken til en bil? Skal man også her have mindst 20-25% i udbetaling for, at kunne låne?

    Tak på forhånd:0)

    #167470
    HalliHalloForfatter

    I banken skulle der være bedre muligheder for at opnå et billån, men har du talt med din bank om det? Dette ville jeg nok gøre før jeg spørger herinde, da ingen kan sige om du kan låne i din bank, da ingen selvsagt kender din økonomi til bunds.

    #167604
    AnonymForfatter

    Svaret er ja, banken kan låne dig 100% til bil, HVIS din kreditværdighed er godt nok.

    Renten bliver dog højere, jeres indkomst er dog meget afgørende. Hvis I er 2, som til sammen tjener minder end 450.000 om året, så er det nok ikke en god ide at købe bil uden at have vist evne til at opspare de 25%. I vil derfor nok få nej, i de fleste banker, ikke på grund af de 100% finansiering, men grundet jeres lave indtægter.

    I vil jo lån ca. 1/2 års samlet indkomst, til forbrug (en bil er forbrug, da den falder hurtigere i værdig end I kan nå at afdrage). Det lyder usundt, og det kan banken selvfølgelig også se, kig heller på en leasing aftale eller en billig brugt bil.

    Har I ikke råd til en brugt bil eller en leasing aftale, så har I ikke råd til bil endsige 100% billån.

    #167644
    HJLForfatter

    Jeg vil også sige I bør tage kontakt til jeres bankrådgiver. Jeg vil tilføje og foreslå jer at lave lidt hjemmearbejde inden i spilder tid på at kontakte banken.

    Banken vil kigge på forskellige detaljer omkring Jer. I modsætning til bilforhandleren kender de Jer bedre, forudsat I har været kunder i mere end 14 dage 🙂

    Mit forslag sæt det til side det vil koste jer at have en ny bil i min. 6 mdr. (ydelsen på lån er en ting noget helt andet er forsikring, vægtafgift, benzin og vedligeholdelse alt i alt løber det hurtigt op i 4.000 kr. om måneden) så ved I om I har råd til at have sådan en bil + I har sparet op til udbetalingen. Hvis I så gerne vil låne pengene i banken fordi de tilbyder en lavere rente eller blot fordi I gerne vil være gode loyale kunder for på sigt måske at kunne låne til køb af hus. Så vil jeg her liste de vigtigeste ting op som banken kigger på:

    Der er overordnet 3 punkter som banken kigger på nogle af dem kan I selv regne lidt på hjemmefra og om ikke andet så i hvert fald overveje inden I søger:

    Banken går op i 3 ting: Jeres evne og vilje og udefra kommende faktorer:

    1. Hvordan banken vurdere jeres Vilje til at betale:
    Står I i RKI, har i ofte overtræk, bruger I mere end i tjener, har i mange små lån osv.
    Viljen kan ofte falde når forpligtigelserne stiger fx. når man får børn.

    2. Evnen: Her vil banken bede jer om en årsopgørelse, 3 måneders lønsedler og et budget over alle jeres faste udgifter.
    – Årsopgørelsen bruges til at se om I betaler den SKAT i skal og til at se hvor meget i skylder væk.
    – Budgettet og lønsedlerne bruges til at udregne jeres rådighedsbeløb. Rådighedsbeløbet er det i har tilbage når alle de faste udgifter er betalt. (de faste udgifter er alt hvad der står på PBS. Dette skal for et par være omkring 8-10.000 kr. alt efter hvilken bank I har.
    Under dette punkt kommer så også disponibel opsparing og hvis I havde sparet op ja så ville i nok have en del lettere ved at argumentere overfor banken hvorfor i mente I havde råd.

    3. Det sidste punkt er udefrakommende faktorer:
    – Alder og familieforhold. Er der udsigt til familieforøgelse stilles støre krav til rådighedsbeløb.
    – Bolig, hvis I ofte flytter er det tegn til rådgiveren om at der skal sættes penge af til flytteudgifter.
    – Uddannelse og arbejde. Hvor stabil er lønindtægten?, Er i medlem af A-kasse? Er der udsigt til positiv lønudvikling?
    – Invaliditet, er I sikret mod tabt arbejdsevne (TAE).
    – Død, er I forsikret i tilfælde af død.
    – Alderdom, har I pensionsopsparing. Skal I snart på pension?
    De mere løse emner indenfor de udefrakommende faktorer kunne være: Politiske indgreb, konjunkturer og rentestigninger, skilsmisse eller ophør af samliv

    Mvh HJL

    #167694
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Prøv http://www.bankmedhjerte.dk. Krav om udbetaling er 10%, men renten er lav og ens for alle. Du skal dog være medlem af FDB/Coop Danmark.

    Held og lykke.

    #167712
    AnonymForfatter

    Hej allesammen
    Tak for jeres besvarelser. Har fundet ud af det med min bank:0)
    Snart go weekend til jer alle:0)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.