Hjælp med investering af 1,4 mill

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91815
    AnonymForfatter

    Hej min mor har 1,4 millioner som hun gerne vil have investeret Min far er lige gået bort og det plejer at være ham som ordner det. Danske bank foreslår 300.000 i 3% Realkredit danmark og 1 million i flexinvest fri. de sidste 100.000 i aktier
    Føler mig meget usikker på danskebanks forslag. dels pga. af de mange omkostninger banken tager for at administrer og de kr. 300.000 i obligationer RD 2023 hvad hvis hun ikke bliver så gammel, hun er 75 år. Ville det være bedre at sætte dem på en højrente i brf kredit med en binding på 3 år og fast rente på 3,2% ? eller forslag til korte obligationer? Glæder mig til at høre fra jer:-)

    #167354
    thsvForfatter

    Jeg ville begynde at give arveforskud til mine børn!

    Og leve livet, og ikke spekulere over hvordan mine penge var opsparet.

    Vi er allerede begyndt med arveforskud til vores søn, der bliver student til sommer.
    Ideen er at han om 3-4 år har en gældsfri 1½ vær. ejerlejlighed, som en start på det voksne liv.

    #167356
    AnonymForfatter

    Hej tak for dit gode råd, men det vil hun desværre ikke, har forslået det. Mine forældre fik selv forskud på arv fra min mormor, hvilket de var meget glade for, men ønsker ikke at give forskud til min søster og jeg. Så vil bare hjælpe min mor så hun er tilfreds og får mest for pengene.

    #167358
    testForfatter

    synes dine forslag lyder bedre ind bankens. Flex invest fri er en investerings forening og dem har jeg personlig ikke meget fidus til.

    #167360
    HalliHalloForfatter

    Jo, i kan roligt overføre 740.000 kr. til BRF til 3,2% rente, hvis hun ikke skal bruge mere end renterne af dette beløb i de næste 3 år.

    #167362
    MichaelForfatter

    Hmm.. din mor fik selv arveforskud, men ønsker ikke at give noget videre selv på denne måde? Tja, så vil jeg da anbefale at du trækker dig helt tilbage og overlader det til din mor. Hun regner åbenbart med at blive 200 år gammel siden hun på dette sene tidspunkt skal til at lege investor. Det er jo nærmest fløjtende ligegyldigt hvilket afkast hun kan få resten af livet i forhold til den arveafgift du og din søster skal regne med når din mor går bort. Der er ingen idé i at være den rigeste pensionist på kirkegården.

    #167370
    AnonymForfatter

    Følg Michaels råd… 75år og tænker på at investere? Hah…
    Du kan prøve at snakke med din mor om at hun regner med at bruge alle pengene selv,
    ellers kan du prøve at forklare fordelen ved at hun begynder at give jer lidt penge hvert år, så i slipper for at betale arveafgift.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.