opsparing og renter

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91800
    AnonymForfatter

    hej alle
    jeg har ikke meget erfaring med renter i danmark,omkring opsparing.
    hvis jeg har 1 million. hvilken bank ville vaere bedst for max rente?
    jeg har set paa http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/
    hvor Sparekassen Sjælland staar oeverst med 3,750 i rente!
    ER det paa maanede???

    #167126
    AnonymForfatter

    Kan ikke lige svare på hvilken bank der giver den bedste, men der er andre indlæg omkring dette.

    Dog, den du henviser til i Sparekassen Sjælland, det er rente angivet per år.

    Læg dog lige mærke til, at du for hver konto / hver 1million skal indskyde minimum 30.000 på en garantkonto. Et garantindskud ligger i sparekassens ansvarlige kapital og er IKKE dækket af indskydergarantien.

    Desuden skal du max sætte 100.000euro per bank, da dette er grænsen for hvad indskydergarantien dækker for.

    #167190
    AnonymForfatter

    Det højeste jeg har hørt pt. er 1,75 % pa. i Maxbank. Det er uden binding. Jeg har kigget på at binde pengene i 3 måneder i andre banker, men det giver mindre i rente end Maxbank.
    Dog er der Bankmedhjerte, de giver vidst 2,25%, dette kræver dog medlemskab af Coop.

    #167192
    AnonymForfatter

    tak for svaret Nikolej05
    okay er det saa per maanede? jeg bor i brasilien og renten hernede
    er paa ca. 0,5% til 0,6% per maanede. tror du der er noget lignende hjemme i danmark?
    eller bedre.

    #167194
    AnonymForfatter

    Hjerte med bank giver pt. 2.05%, altså et tab på ca. 3% for en topskatteyder.
    Desværre kan jeg ikke give noget bud på en opsparing uden tab, da selv 3 års binding kun giver omkring 3.5%, hvilket giver ca. 1.5% tab.
    Ovenstående med en inflation på 2% – Den reelle inflation er naturligvis væsentlig højere.

    Så med mindre man vil gamble med aktier, er der pt. ingen mulighed for IKKE at tabe penge – Endda mange penge. 3% tab af en million om året er immervæk en pæn slat penge.

    #167196
    AnonymForfatter

    tak for svaret Mymoney
    jo det er det sku, kunne jeg ikke taenke mig…

    #167198
    AnonymForfatter

    tak for svaret.

    okay det vil jeg huske 🙂

    #167200
    AnonymForfatter

    Tja – Nogen skal jo betale bankernes enorme udlånstab. Og det er blevet beslutet på højeste plan, at det er menigmand der skal dække tabene, hvad enten de vil eller ej 🙁

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.