Huslån med én indtægt

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87229
    AnonymForfatter

    Hej
    Min kæreste og jeg vil gerne i gang med at bygge hus (medbyg). Jeg har arbejde mens min kæreste har ét år tilbage af sine studier. Det har den fordel at han har 2 måneders sommerferie så vi rigtigt kan få medbygget – og dermed spare en masse penge . Imidlertid har vores lokale bank den holdning at man ikke kan låne til et så stort projekt som et husbyggeri når man kun har en indtægt. Vores bankrådgiver har faktisk sagt at han synes vi burde få lånet men den interne holdning i bankens kreditafdeling er altså anderledes.

    Kender I nogle banker som er knap så konservative? Vi kommer til at sidde stramt i det det første år men det kan godt løbe rundt og med den uddannelse min kæreste er ved at tage vil vi forventeligt begge sidde med nogle gode lønninger så snart han er færdig.

    Hjælp venligst!!

    (Obs – vi skal bygge i Vejle Amt så det skal nok ikke være lokale københavnske banker I anbefaler med mindre de er lige glade med afstanden)

    #107062
    NultopskatForfatter

    Du nævner ikke hvilken bank, du har spurgt, men kan dog aldrig skade at prøve en anden bank. Jeg har selv mødt stor forståelse fra Sydbank.

    Hvis din indtægt er stor nok eller du kan lægge en stor kontant udbetaling, er der vel ikke noget problem. De fleste banker og kreditforeninger vil låne dig 3 x din bruttoindkomst. Så hvis du tjener 500.000 kr, kan du altså låne 1.500.000 kr i alt.

    Måske er bankenskreditafdeling opmærksom på at salgsprisen på et medbygget hus sjældent modsvarer byggeprisen de første par år, hvad nu hvis kæresten ikke lige får arbejde i nærheden og I ønsker at flytte inden for de første 1-3 år ??
    Har du overvejet at huspriserne måske ikke fortsætter nordpå ?

    Der er egentlig grunde nok til at kreditafdelingen vender tomlen ned.

    Held & Lykke med projektet

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.