Spørgsmål vedrørende FDBs betalingskort

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91788
    AnonymForfatter

    Hej Alle I kloge mennesker derude i Internet-land.

    Jeg har et fast arbejde hvor tjener cirka 15.000 kroner om måneden. For et år siden fik jeg et Mastercard hos min bank. Det er første gang jeg nogen siden har fået tilbudt om lån og var påpasseligt, idet min afdøde far altid sagde at gæld det er noget man skal holde sig fra. Nuvel jeg valgte så at betale fuld saldo hver måned, idet jeg ikke bruger så meget. Det der nederen er at banken tager et årsgebyr på næsten 700 kroner om måneden, idet kortet inkludere en rejseforsikring.
    Jeg så at når man er medlem af FDB, så kunne man så søge om at få et betalingskort et Mastercard uden årsgebyr. Så tænkte jeg “hey" hvis jeg kunne slippe for årsgebyret i banken også stadigvæk have et Mastercard hvor jeg kunne bruge få beløbs så fedt nok.

    Jeg er ikke registret i hverken debit/RKI og det Mastercard jeg har i banken er helt betalt ud og har ikke gæld andre steder.

    Jeg udfyldte så ansøgningen til at få et FDB betalingskort, men modtog svaret dagen

    “Vi kan desværre ikke tilbyde dig noget FDB betalingskort pga. en helhedsvurdering".

    Så tænkte jeg totalt nederen. Men hvad kan denne afvisning dog skyldes? Jeg har en fast indtægt ingen gæld. Jeg deler husstand med min mor idet hun ikke har fundet selv endnu efter min far døde. Hun har også et FDB-betalingskort hvor hun bruger en lille smule på en gang imellem. Så kan afvisningen skyldes at Entercard (dem udsteder kortet) ikke mener at der kan være to personer i samme husstand med hver deres FDB-betalingskort?

    Kærlig hilsen
    Susanne

    #166908
    AnonymForfatter

    Min mor fortalte mig her til morgen at hun engang søgte om at få forhøjet hendes kredit hos Entercard på hendes FDB-kort via nettet.
    Entercard afviste hende med en mærkelig begrundelse at hun brugte kortet for lidt, men mærkværdigt 3 dage senere modtog min mor et reklamebrev fra Entercard hvori der stod “Vi vil gerne vil gerne tilbyde dig 10.000 mere i kredit". Hvilket svarede til det beløb hun havde fået afslag på 3 dage tidligere da hun selv søgte.

    Er Entercard bare en mærkelig virksomhed? Eller hvordan?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.