Inkassobrev

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91778
    AnonymForfatter

    Hej med jer.

    Jeg har lige fået et inkassobrev ind ad døren. Det drejer sig om gæld for et køb i 2008 som jeg ikke kan huske. Jeg mindes ikke at have fået hverken regning eller rykkere. Beløbet inkl inkasso gebyr er på ca 980kr.

    Inden jeg foretager mig noget vil jeg lige høre jer ad herinde. Hvad gør jeg? Skal de ikke bevise mit køb og at de har sendt rykkere. Har ikke modtaget nogle rykkere nemlig.
    Dette er første gang jeg er i denne situation så jeg er helt i vildrede. 🙁

    #166748
    AnonymForfatter

    Har lige tjekket firmaet, Supershopping på nettet og mange er i samme situation som mig.
    Men jeg synes det er vildt at jeg skal til at hyre advokat osv for så lille et beløb. Advokathyren løber op over det beløb firmaet opkræver.. ØV!

    Prøver at ringe til inkassofirmaet når jeg har fri, men de vil jo bare have pengene og er sikkert ligeglade med de er blevet hyret af et svindelfirma fra østeuropa..

    #166750
    AnonymForfatter

    Kære Jesper

    Hvis du ikke mener at du skylder dem nogle penge er det vigigt at du sender en skriftlig INDSIGELSE på beløbet snarest.

    Du skal bl.a. skrive nogle af de ting du har skrevet her med at der ikke er blevet sendt nogle breve eller rykkere og at du ikke mener de har nogle krav på penge.

    Jeg ved Indsigelsen er vigtig at sende skriftligt, hvis de vælger at trække dig i fogedretten. Du skulle måske også sende dem brev/email om at de kan dokumentere betalingspåkravet som de har sendt dig.

    Slap selv for en lignende situation ved at sende en indsigelse og bruge mit bedste dansk.

    Det kommer meget an på hvor langt du vil tage sagen. Men under alle omstændigheder gør det ikke nogle skade på din sag, at sende en skriftlig indsigelse.

    Håber ikke jeg rodede for meget rundt i det og at det måske hjalp lidt.

    MVH.

    #166752
    AnonymForfatter

    Send et rekommanderet brev med indleveringsattest til selskabet.

    Behold af bevismæssige årsager en kopi af brevet.

    I brevet skal du meddele Inkassofirmaet, at du bestrider fordringens eksisterens. Du har ikke foretaget noget køb hos det pågældende selskab, og der henstår ingen fordring.

    Du skal meddele inkassoselskabet, at dersom de stadig mener at have en fordring opfordres til at indbringe sagen for fogedretten og der forelægge dokumentation for deres tilgodehavende.

    Når først du har gjort indsigelse mod fordringes eksistens, kan inkassofirmaet ikke sende flere breve og pålægge flere inkassosagsgebyrer, da dette strid mod god inkassoskik. Inkassofirmaet vil med andre ord være tvunget til enten at droppe kravet eller føre sagen frem i fogedretten, hvilket de ikke vil gøre, hvis fordringen er tvivlsom.

    I fogedretten vil du naturligvis kræve dine sagsomkostninger dækket i forhold til at inkassofirmet ubegrundet har gjort krav gældende.

    #166836
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar!

    Jeg ringede til inkassofirmaet da jeg fik fri fra job, og fik fat i en sød, forstående dame. Jeg forklarede hende at jeg ikke havde køb eller modtaget nogen vare. Ej heller har jeg modtaget regning, rykkere eller inkasso advarsel før jeg fik inkassobrevet.

    Hun sagde hun ville slette kravet og jeg bare skulle smide inkassobrevet væk. Jeg skulle ikke foretage mig mere. Jeg fik hendes navn osv hvis der nu skulle blive noget senere hen.

    #166842
    AnonymForfatter

    Jeg ville følge op på det om 1-2dage, for at høre om kravet er slettet!

    Dame kan have givet dig et forkert navn(utænkeligt, men alt kan ske), også skader det da ikke at høre man ikke har det hængende overhovedet.

    Men pas på med at tage den nemme vej, skriftlig vej er altid den bedste!

    #166844
    testForfatter

    Ja du bør sende en mail eller bedre et brev hvor du ref til samtale med xx dato og så videre. Det kan blive guld værd.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.