Lån i Schweiz (CHF)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87226
    AnonymForfatter

    Hej

    Er der nogle der kan hjælpe med lidt info om hvor man i DK kan optage lån i
    Schweiz (CHF)
    Lånet skal bruges til finaserning af min bolig

    Martin

    #106998
    MichaelForfatter

    Undskyld jeg spørger, men hvorfor vil du dog det? Realkreditselskaberne i DK låner hellere end gerne mod sikkerhed i ejendommen. Et lån i en udenlandsk bank vil være uden sikkerhed, dvs. renten er sandsynligvis væsentligt højere.

    #107000
    AnonymForfatter

    Man kan sagtens optage lån i CHF i danske banker.
    Det er blot et spørgsmål om prisen.

    #107064
    AnonymForfatter

    Hej Michael,

    Du udstiller din uvidenhed:-)

    Den typiske årsag til at optage lån i CHF er at renten er betydeligt lavere i Schweitz end herhjemme, også sammenlignet med realkreditlån!. Hertil skal normalt lægges et rentetillæg hvis lånet optages via en dansk bank. Usikkerheden er selvfølgelig kursrisikoen.

    mvh Jan

    #107066
    MichaelForfatter

    Man kan altså få et lån i Schweiz – uden sikkerhed – til en rente under 4-5%? Har du dokumentation for det?

    #107068
    NultopskatForfatter

    Ja. Michael
    Langt de fleste banker vil gerne yde dig et lån i CHF eller andre valutaer, mod sikkerhed i dit hus. For nogle valutaer CHF og JPY snakker vi om særdeles atraktive renter sammenlignet med F1 lån. Ulempen er naturligvis kursrisikoen. Den samme risiko kan selvfølgelig også være en fordel.
    Det er nok mest et spørgsmål om din nattesøvn ;o)

    #107072
    MichaelForfatter

    Nå ja.. det er mig der misforstår. Jeg troede øvelsen gik ud på, at låne af en Schweizisk bank direkte, men man låner selvfølgelig herhjemme i CHF. Kursrisikoen er dog lige en tand for spændende til at det kan anbefales efter min mening.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.