Acceptere flere tilbud fra Mybanker.biz, men kun bruge en?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Peter JForfatter
    Indlæg
  • #91766
    Peter JForfatter

    Jeg har fået flere tilbud via Mybanker.biz på en opsparing i 3 år, og har accepteret tilbuddet med den højeste rente. Efter at have snakket med banken fik jeg oplyst at man ikke kan opsige aftalen (heller ikke mod dekort). Det overraskede mig, men det fremgår heller ikke af deres tilbud. Jeg tog det bare desværre som en selvfølge. Nu vil jeg så gerne vide om det næstbedste tilbud giver mulighed for det.

    Dvs. nu kan jeg gøre 2 ting. Enten kontakte banken direkte og forsøge at blive stillet om til en der kan svare på dette spørgsmål, eller simpelthen acceptere deres tilbud hvorefter jeg kan læne mig tilbage og vente på at de kontakter mig.

    Hvad er jeres anbefaling?

    PS: Syntes egentlig de enkelte tilbud er mangelfuldt beskrevet. Blev eksempelvis også overrasket over at renten først tilskrives ved udløb, og ikke løbende ved årsskift.

    #166612
    AnonymForfatter

    Det er ganske normalt ved AFTALEINDLÅN, at der ikke kan hæves mod dekort i bindingsperioden, ligesom renten alene tilskrives ved aftaleindlånets udløb.

    Undgå ovenstående ved at bruge FIH. Her kan der hæves mod dekort (1-2% af beløbet). Ligesom de ved binding i 2 år eller 3 år tilskriver renten årligt den 31.12 + ved udløb (renters rente).

    #166622
    Peter JForfatter

    Ja, det har jeg også efterhånden fundet ud af. Så skal jeg bare lige gøre op med mig selv hvad “værdien" er ved at have muligheden for at opsige den i utide.

    #166676
    AnonymForfatter

    Overvej også løbetiden – særligt hvis du har forventning om at skulle bruge opsparingen.

    3 år er meget at binde pengene i en tid hvor renterne nok kun har en vej (op).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.