Provision ved forlængelse af lønkassekredit for privat kunde

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • PrivetForfatter
    Indlæg
  • #91747
    PrivetForfatter

    Hvad er “normalt" i provisonsudgifter ved forlængelse af lønkassekredit på max. kr. 120.000 for privatkunde? Min bank vil have 1.200 kr for det.

    #166362
    AnonymForfatter

    Siden jeg har været 18 har jeg altid haft en kassekredit på min. 25K – den er da også flittigt blevet brugt i løbet af min studietid og efterfølgende forhøjet til 35K hvor den ligger nu, der er dog ikke noget træk på den pt.

    Jeg har aldrig betalt noget for hverken oprettelse, forhøjelse eller lign.

    Er det en tidsbestemt kassekredit du har haft oprettet? Så er 1% vel en rimelig procentsats, men hvad så hvis man har en kredit på 5mio?

    I min verden burde den hedde noget lignende; 1% max 500 kr. – 1% max 1.000 kr. det gør den måske allerede bare 1% max 1.500 eller 2.000 kr.

    #166366
    PrivetForfatter

    Til Grafit: Hvilken bank bruger du da?

    #166372
    AnonymForfatter

    Jeg har Nordea 🙂

    #166398
    HalliHalloForfatter

    1% af en så høj kassekredit er da ikke dyrt, men gode kunder kan jo som bekendt forhandle om prisen overalt.

    #166422
    SignebjørnForfatter

    Provisionerne bliver nok dyrere jo højere kreditten er. Hvis det er en kredit under 100.000 kr, vil jeg skyde på at den er gratis. Men jo flere penge banken har ude at svømme uden sikkerhed, jo flere penge vil de nok gerne have for stiftelsen.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.