pensionsafkastbeskatning

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #91742
    nielsensForfatter

    Her i januar skal der betales ensionsafkastbeskatning på 15 % af f. eks. en kapitalpension i banken, men hvornår?
    Ifølge Nordea den 17. januar: http://npinvestor.dk/nyheder/aarets-pensionsafkastskat-traekkes-i-januar-2011-217094.aspx

    Men ifølge Saxo Bank allerede den 8. januar: https://dk.etrade.com/help/help_msg.asp?id=434

    Spørgsmålet er, hvornår bankerne mon skal indsende afkastet til staten, og om Saxo Bank prøver at reddde sig godt en ekstra uges renter, for det kan jo blive til ganske mange penge til bistandshjælp for Liberal Alliance.

    #166246
    HJLForfatter

    Hej Nielsens

    Du skal vidst rette din kritik til Nordea det er dem der er galt på den.

    I år falder d. 15/1 på en lørdag derfor er det den 17/1 pengene skal betales.

    Hvis du selv gad resarche lidt i stedet for at joke med Liberal Aliance 🙂

    Ville du finde Pensionsafkastbeskatningsloven på SKAT´s hjemmeside og heraf konkludere at SAXO er med på beatet.

    Jfr Kapitel 4 omhandlende Opkrævning § 22.

    I Stk. 1. er omtalt senest rettidige indbetaling d. 15/1

    Stk. 2. Pengeinstituttet m.v. hæver skatten på den konto, som skatten vedrører, en uge før den sidste rettidige indbetalingsdag. Pengeinstituttet m.v. skal hæve beløbet, selv om der ikke måtte være dækning på den kontantkonto, der er knyttet til et værdipapirdepot.

    Den der har udtalt sig fra Nordea har måske ikke læst stk. 2. i loven med eller også lader de blot deres kunder nyde godt af de 15 % lidt længere. God vind med investeringerne i 2011 🙂

    #166248
    HJLForfatter

    Advarsel det er hård læsning

    Link til loven er her
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=114240

    Rettelse af min egen stavefejl det hedder alliance, min fejl

    og så min joke:

    jeg trode det hed Ali-ance fordi den tidligere formand hed Ali…

    Jeg ved den var plat men pointen stod jo allerede i mit første svar.

    #166250
    nielsensForfatter

    Du har nok ret, men det viser jo så, at man skal passe på med at fæste lid til banker. Jeg troede naivt, at når en stor bank som Nordea skriver den 17. januar, så stod det til troende.

    Heldigt, at bankens skriftlige udmelding i denne sag ikke spiller den store rolle for min private økonomi.

    Og Saxo Bank – nej, dem turde jeg ikke betro en krone. Jeg risikerer jo, at de klatter den væk til et politisk parti.

    #166252
    HJLForfatter

    Der er ikke andet for end at vente og se hvornår de trækker de 15 % gør de det før mandag så ring og brok dig. Du skal nok være heldig hvis du får fadt på en der ved en hattefis om sagen 🙂

    Send en mail til din rådgiver og opkræv ham en flaske rødvin eller sig de vil blive hingt ud på mybanker.

    Når nu Saxo ser ud til at være dem der har ret skulle vi så ikke blot lade den ligge der?

    Trust / no trust.

    Politiske alliancer eller ej

    #166290
    nielsensForfatter

    Kan nogen så også forklare mig, hvorfor pensionsafkastskatten skal hæves på folks konti en hel uge før den skal indbetales til staten? Hvorfor ikke samme dag eller dagen før? Er der en saglig begrundelse for, at Folketingets flertal vælger at lade bankerne/pensionskasserne ganske gratis råde over pensionsafkastet i en hel uge? Der er jo hvert år tale om et svimlende beløb.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.