EIK Bank – Kundeservice

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91712
    AnonymForfatter

    Mit visa/dankort blev lukket den 21 december af NETS, hvilket betød at mit kort selvfølgelig ikke virkede længere. Da jeg ringer til banken og spørg om hvad der sker, fortæller de mig at de jo har skrevet en e-mail til mig (Den havde jeg modtaget 3 timer tidligere ca 16:00). I den skriver de at det ikke er dem der har lukket mit kort men NETS da der er begrundte mistanke om at kortet kan blive misbrugt. Det har ikke noget med måden jeg har brugt kortet, er på ingen måder min skyld.

    Jeg spørg bankdamen om hvad den begrundet mistanke er, men det kan hun ikke oplyse pga. sikkerhedshensyn. Hvortil jeg fortæller hende at så er det bare en mistanke hvis man ikke vil begrunde den. Den tænker hun lidt over inden hun svare 🙂

    Det er sådan set ok at NETS lukker et kort, hvis man tror kort informationerne er kommet i forkerte hænder – også selv om det er 3 dage før jul.

    Til gengæld havde Eik bank mindste 3 fejl i denne sag:

    1. Det kan undre mig at EIK Bank ikke vælger at ringe til mig, for forklare mig dette – inden jeg står med et kort der ikke fungere.

    2. Da jeg taler med dem den 21 december lover de at ringe tilbage tidligt næste dag – da det muligvis kan lade sig at gøre at åbne kortet i 3 minutter mens jeg hæver nogle penge. Dette gør de ikke, tilgengæld får jeg en ny email fra dem med følgende besked kl 16:20 idag: “Jeg kan se, at du har snakket med min kollega angående dit kort. Vi kan desværre ikke åbne kortet, men der er bestilt et nyt til dig, som du vil modtage i løbet af ca. 7 hverdage. Jeg håber du har mulighed for at overføre til en anden bank hvor du så kan hæve penge, da jeg kan forstå at du er i Århus." – Det er ikke godt nok når man lover at ringe til en kunde, plus den løser på ingen måder mit problem.

    3. Jeg har en kollega der også fik sit kort lukket den 21. december, hans bank ligger en besked på hans telefonsvare – i den fortæller de at de godt kan få kortet åbnet hvis han skal hæve penge og så lukke det igen. Så det er tydeligvis en mulighed.

    Det er selvfølgelig en træls situation, men det er ikke der hvor Eikbank fejler. Det er på deres kundeservice, den er simpelthen ikke godt nok. Så jeg har svaret på deres email og ønske dem en god jul, samt fortalt dem at jeg nu vil finde en ny og bedre bank.

    Så jeg skal have fundet en ny bank, ser ud til at danske 24/7 er et godt bud.

    God Jul 🙂

    #165868
    testForfatter

    Har prøvet noget lignende men da havde jeg en svar frist og da jeg så svarede lukkede de aldrig kortet. Hævning i 3lande på 4dage men er. Bekræftede det ikke

    #165878
    AnonymForfatter

    Derfor skal man altid have 2 slags betalingskort på sig !
    Også 2 netbanker samt en kontantbeholdning i reserve.

    Jeg prøvede idag at ovf til andet land fra Bank A og fik denne meddelelse

    The Bank Code/ BIC provided is not valid
    Invalid character found at Reason field. Valid characters are alphanumerics (latin characters) and -?:().,’/+

    en anden betaling til anden kreditor blev godkendt

    Okay Jeg prøver Bank D og så virkede det.
    Jeg kopiere nøjagtig IBAN – BIC – osv., , gider ikke bruge tid på at sidde i en tlf.kø

    Jeg fjernede alle kommaer og punktum’er, men lige lidt hjalp det.

    Jeg synes jeg er ekspert i remittering, har gjort det dagligt i 45 år indenfor mit erhverv !

    #165882
    HalliHalloForfatter

    Skift du bare over til 24/7, men jeg bliver i Danmarks bedste bank, som nu hedder SparLolland.

    24/7 har jeg desværre meget, meget dårlig erfaring med, men servicen i EikBank har altid været tiptop de gange jeg har haft brug for kontakt med dem. Og dette gælder både telefonisk og skriftligt.

    Jeg er sikker på at SparLolland efter overtagelse vil videreudvikle banken, så den bliver endnu bedre end nu.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.