Hjælp !!!!!

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91692
    AnonymForfatter

    Hej alle.
    Mig og min kæreste står i en meget dårlig sitation, vi skal ha vores første barn til april. 🙂
    Men vi står med to et værelser på 38 kvm .
    Vi har set på en andelsbolig til 160.000 kr på 69 kvm,og jeg står med et forbrugslån på 50.000 kr 🙁 så ville høre om man kunne få forbrugslånet med i boliglånet ?

    #165258
    testForfatter

    hvorfor står i i en dårlig situation? i er unge ny forelskede og skal ha jeres første barn?

    men det endelige svar kan du kun få i din bank men svaret er sandsynligvis nej da du jo ingen udbetaling har så det lader til at du skal låne 100%.

    #165286
    AnonymForfatter

    Hej.

    Du giver alt for få informationer til, at vi kan hjælpe Jer.
    Er det 2 ejerlejlighedder I har?
    Hvad er Jeres indtægter?
    Rådighedsbeløb?

    Men jeg kan med sikkerhed fortælle, at du IKKE kan få de 50.000 kr. med i boliglånet. En ejendom der har en værdi af 160.000 kr vil de ikke belåne med 210.000 kr.

    Og så er jeg enig med TEST – det er da en dejlig situation I står i. Og en lille baby er komplet ligeglad med om I har 38 eller 150 m2.

    Mvh Henriette

    #165292
    HalliHalloForfatter

    Mit råd til spørgeren er at han skal henvende sig i banken for at få udstedt et bolig/købsbevis, så han kan se hvad banken vil låne til boligformål.

    Alt andet er jo kun gætterier, og banker vurderer som bekendt ofte også forskelligt.

    #165340
    testForfatter

    ps. et serøst råd til kunne være følgende.

    Hvis jeg læser mellem linerne formoder jeg at i har to lejelejligheder. og ente en gæld på 50.000 kr eller ser det som flytte omkostninger / barnevogns udgifter.

    Opsige den dårligste lejlighed. Lej en en bil og flyt sammen. Det vil ta jer mindre ind et år at spare jeres gæld væk med den husleje i spare. Da jeg var i den alder var en 1 1/2 seng til to fint og ungen kan sove i en lift eller en genbrugs barneseng (bare køb en ny madras).

    Så kan i købe andels lejlighed om 2-3 år når i har råd. Måske vil i se tilbage til den tid med 3 personer i en etværelses som den bedste tid i jeres liv. Det gør vi i hvertilfalde. 🙂

    held og lykke med projektet.

    #165412
    AnonymForfatter

    Hej igen – jyske bank er villig til at låne os 160000 kr til en andelsbolig – så det er jo så skønt 🙂

    Og tak for svarene ..

    #165418
    AnonymForfatter

    Husk at få lavet en grundig gennemgang af andelsforeningens økonomi, inden I skriver under.

    Sådan et lavt indskud, KAN indikere at foreningens regnskab ikke er helt ok.

    #165482
    HalliHalloForfatter

    Test og hsn ville bare være det helt perfekte par.

    Hsn lukker for ned for varmen og strømmen og lever 5 mand i et værelse for at spare, ligesom hun syr sit eget tøj og kan nøjes med at dele en slikpose eller var det en sodavand fredag aften.

    Test kan nøjes med en 1 1/2 mands seng og han bager sit eget brød og køber billigt ind i Tyskland,

    så de to ville bare være et helt uovervindeligt par.

    Hatten af for jer to…………..

    #165492
    testForfatter

    Tja og andre laver socialt bedrageri og har åbenbart aldrig haft glæden af at være ny forelskede. Trist igrunden.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.