Overtagelse af Pantebrev – det gik galt – hjælp!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91671
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har lige købt en andelsbolig (overtaget 1. oktober 2010) – jeg var så heldig (troede jeg) at jeg kunne overtage sælgers pantebrev, og dermed spare 1.5% i tinglysningsafgift (ca. 12.000 kr.). Det var i hvert fald det, jeg fik at vide af bankrådgiver – og der var såmænd også allerede et patebrev. Nu har jeg lige fået en mail fra min bankrådgiver, hvor han skriver følgende:

    “Det viser sig, at Danske Bank har nedskrevet sælgers eksisterende lån, hvorfor restgælden er noget mindre. Danske Banks manøvre betyder desværre for dig, at du ikke kan overtage fuld værdi, og i stedet for at betale 1.400 kr. i tinglysningsafgift til staten vil den regning lyde på 11.800 kr. Du vil en af de nærmeste dage modtage nye dokumenter herom til underskrift."

    Hvordan skal jeg forholde mig til ovenstående? Er dette blot et dække for, at min bank har glemt at indhente det eksisterende pantebrev?

    Mvh.
    En fortvivlet og frustreret førstegangskøber

    #164974
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig nedskriver sælgers bank pantebrevet.

    Din fejl ligger i at du ikke i købsaftalen har betinget købet af låneovertagelse.

    Det er en klassisk fejl for nybegyndere, der handler uden advokat, og du kan intet stille op!

    #164978
    AnonymForfatter

    Jeg har haft en advokat indover – men dette forhold har han ikke vejledt omkring.

    #164982
    ForbrugerenForfatter

    Så bør hans ansvarsforsikring dække.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.