Hurtig hjælp – omlægning af lån…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91670
    AnonymForfatter

    Hej

    Info:

    Hus vurderet til 2 mio.
    Nuv. lån til kreditforening: 1.6 mio. renteloft 5% uden afdrag

    Lånet skal omlægges nu:

    Banken foreslår:

    1) lån med renteloft 5% indtil 2021, hvor der skal ske rentefinansiering. 30 årigt lån og 10 års afdragsfrihed

    2) F3 rentetilpasningslån med refinansiering af renten hvert 3. år. 30 årigt lån og 9 års afdragsfrihed.

    Efter hvad vi kan læse er det pest eller kolera… pt. vil valg af nr. 1 gøre at hovedstolen bliver ca 100.000 kr. dyrere…. ved nr. 2 sker der ikke det store.

    Men hva f…. gør vi ?????

    vh
    Christian Frederiksen

    #164936
    testForfatter

    hvorfor skal i lægge om og hvad er det du vil opnå? lav ydelse ? vælg f1 sikkerhed vælg 5% fastforentet

    #164940
    AnonymForfatter

    Godt spørgsmål… vi har et nuværende lån hvor afdragsfriheden udløber. Vi vil gerne have afdragsfrihed fortsat grundet min kones uddannelse hvorfor vi er nødt til at optage nyt lån.

    #164944
    testForfatter

    problemet er vel grundlæggende at i ikke har råd til huset så længe den kone ikke spytter i kassen. jeg ser kun følgende alternativer: F1 det nu værende lån og sælg huset

    #164946
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier.

    #164948
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvorfo skal det gå hurtigt?
    Jeg tænker, I har vel vidst at din kone var under uddannelse. Og en sådan her beslutning og dermed grundig vurdering af Jeres økonomiske muligheder, er ikke så god at skulle tage hurtigt.

    I må jo så også vide hvor lang tid, din kone skal læse? Og hvornår I kan regne me at få flere penge hjem.

    Men anyway – jeg ville ikke øge min restgæld.
    Samtidig ville jeg, i Jeres siituation, have brug for sikkerhed mht. udgifter Indtægterne kender I – også fremad.
    Hvad med et rentegarantilån?

    Mvh Henriette

    #164950
    testForfatter

    Nu da i sidder i saksen nytter det jo nok ikke så meget at diskutere hvordan i kom der hend. Du på nok se problemet på en anden måde. Hvad kan vi betale og hvilken sikkerhed kan jeg så få? Da jeg ud af det du skriver formoder at ydelsen er kritisk synes jeg helt bestemt f1 er noget du skal overveje. Et udmærket alternativ er p låne. RDs hjemme side kan hjælpe dig med et overblik.

    #164954
    thsvForfatter

    Mit valg ville være dette lån, så I undgår kurstabet, og sikrer en meget lav rente de næste 3 år.
    Overvej at skifte bank/kreditforening, da renteforhøjelsen på jeres boliglån er alt for voldsom.
    Vores skifte af prioritetskonto fra Eik til Nordea kostede kun 1.400 kr i gebyr til staten, da Nordea tog mod nye kunder med kyshånd.

    #164960
    AnonymForfatter

    TAK

    #164962
    AnonymForfatter

    Sorry!
    men tak fordi miinmorals indlæg er slettet.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.