Køb af bolig.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Indlæg
  • #163966
    MichaelForfatter

    Dine oplysninger er forkert, mangelfulde eller så er du bare dårlig til at regne. Med 650K brutto årligt svarer 35K netto om måneden til en beskatning på 35%. Det er jo ganske enkelt forkert. Jeres nettobeskatning vil nærmere ligge omkring 50% hvilket giver et nettobeløb på 27K. Det giver iflg. dine egne tal 10K om måneden og ikke 18K til boligen hvilket passer fint med hvad banken siger.

    Men du har da helt ret i, at I ikke bruger samme lommeregner som banken.

    #163974
    AnonymForfatter

    Hej Michael

    Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad du mener??…..

    Hvis parret tjener kr. 650.000 om året, har de noget mere end kr. 27.000 udbetalt.

    Hvis man meget hurtig skal regne brutto om til netto, uden at tage højde for alle mulige fradrag, gør jeg sådan:

    Brutto indtægt på kr. 650.000. Jeg trækker så personfradrag fra, som samlet er omkring kr 80.000. Så er der 570 tilbage, som der skal betales skat af. Lad os bare sige 40%. Så vil nettoløn være 570.000*0,60=342.000. Dertil ligges personfradraget på kr. 80.000, altså ialt kr. 422.000. Det dividere vi med 12, så får vi kr. cirka kr. 35.000, som trådstarter har oplyst.

    Dette er en grov udregning, men det giver os et billede på nettolønnen.

    Man kan så argumentere for, at 8% arbejdsmarked bidrag skal betales af hele lønnen, der kan være noget arbejdsgiver pension, omvendt tager vi ikke fradrag for fagforening/a-kasse, renter og fradrag for arbejde, plus vi bruger 40%. Så mon ikke det kommer tæt på det aktuelle. Alle oplysninger skal jo dog være kendt, for at vi før vi kan regne det præcist ud, men din udregning der giver omkring tkr. 27 kan jeg ikke se.

    mvh Bonkfish

    #163986
    MichaelForfatter

    Jeg var nok lige en tand for hurtig. 2Xårsindkomster på 325K hver (Glostrup kommune som eksempel) giver en nettoløn på 2X16700=33400 ialt. Her har jeg ikke medregnet fradrag af nogen art ud over personfradraget, men heller ikke egenbetaling af pension.

    Trådstarter har til gengæld et barn på vej og så stiger husholdningsudgifterne en hel del og institutionsplads skal også tænkes ind (typisk omkring 3000 kr om måneden). Så jeg vil stadig fastholde, at bankens vurdering er ganske god.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.