Flytning af PBS-betalinger til ny bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #91607
    HalliHalloForfatter

    En bekendt af mig vil gerne skifte bank, og han har spurgt mig om hvordan det foregår m.h.t. at få overført PBS-betalingerne til den nye bank uden at han betalinger behøver at blive afmeldt.

    Jeg har oplyst ham om at han ikke kan gøre det selv, men at banken sikkert kan gøre det uden at han rydder ud af “systemet", men er ikke sikker.

    Nogen der ved om man kan gøre det selv eller om banken måske kan gøre det, og så måske se sine aftaler umiddelbart efter i den nye bank under aftaler.

    #163826
    AnonymForfatter

    Da jeg flyttede bank sørgede banken for at flytte PBS aftaler med. Så der skete det helt autoatisk.

    #163828
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke læst hvad man kan gøre selv, kun søgt via Google

    http://www.pbs.dk/da/produkter/betalingsservice/Fakta-og-fordele/private/Pages/default.aspx

    #163830
    AnonymForfatter

    PBS er en ordning der automatisk betaler dine regninger via banken. Skift i stedet til indbetalingskort, så går det uden om (amager)banken.

    #163832
    HalliHalloForfatter

    Det har ikke noget med Amagerbanken at gøre, men undrer mig at Michael T eller Generalen ikke har oprettet en lille tråd i dag om N.E.Nielsens og direktørens afgang.

    Mit spørgsmål går på om man selv kan flytte sine PBS-Betalinger fra en bank til en anden….Men det kan man vist så vidt jeg kan forstå herinde ikke.

    Når banken så gør det, kan man så se det umiddelbart efter på sin aftaleoversigt eller sker dette heller ikke online?

    Måske der sidder en gammel bankrådgiver et eller andet sted og lige kan besvare dette lille spørgmål, men det må også gerne være en af de søde unge piger hos f.eks Nordea, Danske eller AmBk, der står og ekspederer ved skranken. Eller også bare en der selv har fået foretaget sådan en transaktion.

    #163836
    AnonymForfatter

    Eller også svarer folk bare, som du plejer at besvare et spørgsmål.. Svar i vest, når der spørges til øst !

    #163838
    AnonymForfatter

    Du skal slet ikke bekymre dig om at flytte PBS aftalerne. Det sørger bankerne for internt.

    Du skal koncentrere dig om at finde et pengeinstitut som du har tillid til og kigge på at tilbuddet er godt.

    Så flytter dit nye pengeinstitut PBS fra din gamle bank til din nye bank.

    #163850
    HalliHalloForfatter

    Jo, men drejer sig om at han kun vil flytte nogle af betalingerne i første omgang til den nye bank.

    Er det muligt uden at fortælle den nye bank, at der stadig løber betalinger i den gamle bank?

    #163852
    AnonymForfatter

    Jeg flyttede selv alle mine pbs aftaler for et par år siden.

    Så det er ikke noget problem.

    Tilmeld aftalerne i den nye bank og afmeld dem herefter i den gamle.

    #163858
    thsvForfatter

    Hvordan vil du klare det?

    Betale den samme regning både fra den nye bank og fra den gamle bank?

    Hver PBS-betaling skal/kan kun være tilknyttet en konto!

    Der var absolut ingen problemer for os at få flyttet vores PBS-betalinger fra Eik til Nordea, først til en midlertidig konto, og siden videre til grundkontoen, som giver dejlige 2,6% i rente på al vores opsparing, og er uden binding.

    Jeg har osse selv flyttet betalingsservicer, men det er besværligt, men muligt, og er jo beskrevet i et andet indlæg.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.