Mellem financering ved salg

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87210
    AnonymForfatter

    Jeg har et reelt problem her. Følgende er hvad min bank gør.

    Jeg sælger en bolig (uden at købe en ny).

    Sælger deponere 1.6M i min bank, som banken holder på en særskilt konto.

    Banken opretter herefter en ny konto, med en kasse kredit på ca 1.3M. Denne bruges til at indfri mine realkredit lån.

    Så langt så godt, her har vi så en konto med ca 1.6M der trækker 2% i rente, og en anden med et minus på lidt over 1M der betales næsten 5% i rente af. Så effektivt betaler jeg ca 3% i rente på 1M – Ufedt.

    Jeg har forhørt mig hos en bekendt der arbejder i en anden bank, og han siger det er helt sort det der.

    Det de gør er at oprette en spærret konto hvor der oprettes en kasse kredit, sælgers penge deponeres på denne konto, og kontoen bruges til at indfri evt. realkredit lån.

    Resultat her er at man har en konto hvor der står ca 500K som trækker 2% i rente.

    Min bank siger så, ja ja det er fint. Men det må man ikke.

    Og jeg siger så øhhh nå, men men. HELP!

    #106790
    AnonymForfatter

    Ifølge deponeringsbestemmelserne må sælger med accept fra købers advokat bruge af de deponerede midler til indfrielse af prioriteter, der ikke overtages af køber.

    Det betyder på jævnt dansk, at du formentlig bliver snydt af din bank. Du skal dog være opmærksom på, at du sikkert ikke får 2% i rente af deponeringen, hvis du ikke samtidig har en kredit.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.