‘Rentebonus’ hos BRF

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91584
    AnonymForfatter

    BRF Bank markedsfører pt. deres Højrente uden binding med en ‘rentebonus’, som er speciel på mange måder. Man skal have boliglån hos dem, der skal stå mindst 25.000 på kontoen ved årsskiftet, beløbet bogføres i 2011, osv.
    http://brfbank.dk/rentebonus
    Det lyder jo som om man får 25% ekstra i rente (pt. 0,325 procentpoint), men for det første er der alle disse regler, og for det andet handler det kun om 2010. Så hvis man flytter sine penge over på sådan en konto nu, får man kun bonus af knap to måneders rente. Dvs. at man skal have ca. en mio. kr for at få de 500 kr fra deres eksempel – ved en rente på 1,3%.

    Bare lige til orientering, hvis andre er begyndt at savne deres ekstra 1% i Eik Bank på forskud…

    #163396
    AnonymForfatter

    Vil du uddybe ovenstående.

    #163398
    AnonymForfatter

    Jeg får et procentpoint ekstra på indlån i Eik Bank, fordi jeg har realkreditlån i BRF. Da jeg snakkede med en sælger fra BRF, spurgte han, om jeg havde tænkt over mit engagement med Eik Bank, nu hvor de er under administration. Og så nævnte han, at man fik de der 25% ekstra, når man havde boliglån i BRF. Men det var selvfølgelig ikke så godt, som det lød.

    Derudover må jeg nu sige, at BRF Bank ser interessant ud. Men jeg tænker på, om de gode renter og vilkår skal vise sig at være ‘kampagnepriser’… Det har jeg sgu oplevet før som tidligere kunde i både S|E|B og Skandiabanken.

    #163402
    AnonymForfatter

    Tak for feedback.

    Ville det ikke være mere økonomisk fornuftigt at oprette en boligprioritet. Hvad er din nuværende rente på henholdvis ind- og udlån?

    #163404
    AnonymForfatter

    Næppe. Det ville vel kræve indfrielse af realkreditlånet (F1) og en masse gebyrer.

    #163408
    AnonymForfatter

    OK

    #163412
    thsvForfatter

    Slipper gerne for at være i BRF, så selv den ekstra procent er ikke meget værd i en bank, der åbenlyst ikke havde styr på økonomien.

    #163454
    AnonymForfatter

    Jeg tænker, at du mener Eik Bank (der ikke havde styr på økonomien).

    Hvad er problemet med BRF Bank?
    Eller er det bare BRF Kredits høje bidragssatser, du tænker på, når du siger BRF? Jeg ville naturligvis ikke vælge BRF Kredit alene for at få den ekstra procent (gjorde det bare fordi det var nemmere dengang at lade det køre gennem Eik), men på det seneste har det da været meget rart med en indlånsrentesats, der var delvis fastlåst… 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.