Overdragelse af pantebrev? Andel.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91575
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg undrer om I ved hvordan det skal gå til, da et pantbrev på en endelsbolig skal overdrages?
    Jeg står i en kedelig situation, hvor køber skrev til mig i Maj og bad mig bede min bank om at sende hans bank mit pantbrev.
    I dag skriver køber at banken ikke har fået det og at der koster 10000,00 for ham at lave et nyt.
    Nu opdager jeg at midt i midt i flytte og renoveringskaos i Maj, så ser det ikke ud til at jeg har fået skrevet til min rådgiver.

    Min bank siger at brevet er aflyst men at jeg ikke skal behøve betale det, da der ikke står i købskontraktet at han skal overtage pantbrev, samt at det plejer at være hans bank der skal skrive til min bank og bede om det.

    Jeg føler mig moralsk forpligtet til at betale de her 10000, da køber ikke har lavet en fejl.

    Men jeg vil høre om I kender til processen for at få pantebrev overdraget?
    Er det mening at hans bank SKAL kontakte min bank om det, eller er der ikke nogen regel om det?
    Jeg tænker at hvis det er hans bank der har lavet en fejl, så kan de måske betale for pantebrevet?

    I hvert fald sidder jeg tilbage med røde øre, og 10000 er rigtig mange penge for mig.

    #163172
    AnonymForfatter

    Hej ven

    Glem alt om moral og etik…

    Købers advokat har lavet stor fejl …

    Stå på din ret den må de selv få ud af verden uden din hjælp.

    La`Dem selv betale for deres fejltagelser

    Hej fra Rene`

    #163176
    AnonymForfatter

    Hej

    Du skriver selv højt og tydeligt – at pantebrevet er aflyst og hvad der kunne have været gjort for at at dette ikke var sket.

    Så du betaler ikke en krone. Husk det. Det er jo ikke din fejl.

    #163288
    thsvForfatter

    Det er banken, der må have den dårlige smag i munden, de glemte jo at rykke for pantebrevet.
    Selvfølgelig ærgerligt, at der nu skal 10.000 kr ekstra i statskassen i gebyr, men sådan er det.
    Kom videre i tilværelsen, det er menneskeligt at fejle.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.