Investering af ca. 350.000 kr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #91563
    HalliHalloForfatter

    Jeg står og skal investere 350.000 kr. her pr. den 15.10.2010

    Hvad vil I råde mig til at gøre?

    Jeg vil ikke have aktier eller obligationer, så hvad er bedst for mig?

    Skal jeg binde dem i FIH til 3,30% eller skal jeg nøjes med at binde dem i 2 år og så håbe på at renteniveauet er steget imellemtiden?

    Eller hvad gør den kloge?

    Kan man ved at udbyde dem på Mybanker overhovedet gøre sig håb om mere end 3,3% Eller hvad tror I man kan få ved at gå ud på sådan en auktion?

    Det er muligt et lignende spørgsmål tidligere er stillet, men kan ikke rigtigt finde svarere ved at bruge søgefunktionen

    #162874
    HalliHalloForfatter

    Undskyld, der skulle selvfølgelig have stået her pr. 15.11. d.å.

    #162880
    AnonymForfatter

    Har du vundet den store gevinst i Poker “i ind- og udland", eller har de hævet beløbet for kontanthjælp?

    Taget fra tråden “Hvad laver i?" :

    “Det er vel nok gode indtæger I har mange af Jer.

    Jeg lever desværre af bistandshjælp, som udgør 9771 kr. om måneden, men jeg klarer mig egentlig fint for den.

    Endvidere supplerer jeg den op ved at være daytrader samt ved at spille poker, hvor jeg deltager i turneringer i ind- og udland."

    ….skrevet af HalliHallo

    Ha ha ha li li li ha ha ha lo lo lo

    #162884
    HalliHalloForfatter

    Det er retteligt ikke mig selv der har problemet, men af mine “kunder", så derfor kunne jeg blot godt tænke mig at få belyst spørgmålet grundigt herinde.

    Især om man kan forvente at få mere end 3,30% ved at sætte sine penge på auktion eller om FIHs tilbud er det absolutte bedste på markedet p.t. Eller at der måske findes helt andre indskudmuligheder i pengeinstitutterne.

    Så er der nogen der tror at man kan forvente mere end 3,3% ved at få på auktionen eller evt. at kontakte enkelte banker.

    Min kunde har iøvrigt Danske Bank, men at den villig til at give 3,3% eller måske mere, hvis man siger at FIH giver denne forrentning?

    Der må da være nogen der ligger inde med erfaringer på dette område, jeg ved godt det altid er mere sjovt for jer at diskutere sammenlægning af lån, rådighedsbeløb og den enliges mors økonomi.

    #162888
    thsvForfatter

    Nej, det tror jeg bestemt ikke, at DB vil give i rente.

    De tilbyder jo boliglån fra 2,5% i rente, så det vil være en tabsforrentning at låne 350.000 kr af en privatkunde til 0,8% mere i rente, og DB skal jo tjene penge på deres kunder, som den anden tråd med boliglån 80-100% til 9,85% i rente beviser.

    #162898
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    De rentesatser der tilbydes på mybanker.biz svarer stort set til de som FIH tilbyder, så jeg ville indsætte de 350k i FIH. Om det skal være 1, 2 eller 3 års binding afhænger jo først og fremmest af hvornår pengene skal bruges!

    Til thsv:

    Utroligt som du i alle indlæg skal ud med dine sure opstød om DB. Nu har vi fattet at du er en sur/skuffet kunde. Har du opsagt alle dine engagementer med DB og flyttet dem andetsteds?

    #162904
    AnonymForfatter

    Jeg har lige oprettet denne Plus konto:

    Ø 4,53% Interest Rate*
    Ø Minimum initial deposit €20,000
    Ø The product is addressed to natural and legal persons
    Ø Early partial withdrawal of money is not allowed, only early total settlement

    Interest is subject to 10% tax, in accordance with applicable legislation.
    (Betalt skat i udlandet kan modregnes i dansk skat)

    *Effective by taking into account the payment of the 4 free monthly interests at the end of the 12 month deposit.

    For more information on the detailed conditions for the sale of the above product, contact the Bank branches.

    #162908
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes det er godt at der er nogen der er kritiske overfor DanskeBank, det kunne måske betyde at de kunne blive lidt mere konkurrencedygtige.

    Jeg er heller ikke selv nogen PRO Danske Bank kunde, men bruger dem kun det mest nødvendige. Jeg er også førhen blevet snydt af banken.

    #163008
    HalliHalloForfatter

    I mener altså ikke at man kan få mere end 3,30% i rente nogen steder ved 3 års binding?

    Det bemærkes, at det er penge vedkommende ikke skal bruges foreløbigt, som jeg har forstået det.

    Kort fortalt: Min bekendt fik knapt 2 mill i erstatning fra Arbejdsskadesyrelsen, og nu har hun knapt 400.000 kr. tilbage som hun gerne vil have bundet fast, så hun ikke kan bruge løs mere.

    Pengene er bl.a. brugt til at købe en andelslejlighed med billig husleje, indfrielse af diverse “dummelån".

    Er der nogen der kendet det produkt som JET45 lovpriser? En rente på 4,53% lyder da fint, men måske det ikke er en bank der tilbyder dette.

    Jeg vil meget gerne høre nærmere fra nogen, hvis I ved noget om det er et godt tilbud jeg kan anbefale vidrere.

    #163012
    ForbrugerenForfatter

    Det eneste vi kan se er, at det er en udenlandsk bank. Vi ved ikke hvilken og i hvilket land. Det kan for den sags skyld være f.eks. en tyrkisk bank med risiko for faldende valuta og dermed store tab.

    #163014
    ForbrugerenForfatter

    Jeg har prøvet at søge (GOOGLE) lidt på nogle af formuleringerne i JET’ beskrivelse. De giver ikke rigtigt noget, det eneste som giver noget er “contact the Bank branches", hvilket ser ud til at være en formulering som bliver brugt af indiske og pakistanske banker. Hvis det er rigtigt, vil jeg holde pengene langt væk, fordi hvordan er deres regler, hvis der nu er nogle som svindler, hvilke muligheder har man for at få sine penge tilbage/retsforfølge dem. Bare at sætte penge ind i en bank i Norge eller Sverige giver risiko for tab pga. valutakurser. Den risiko har man trods alt ikke i en Eurobank.

    #163018
    testForfatter

    nu må vi så håbe at vores bistandsklient husker at få lønne for det fantastiske investringsråd trukket fra i sin bistandshjælp. hvad med at bruge nogle af de midler til at rede amagerbanken eller blive fordeskunde?

    #163082
    HalliHalloForfatter

    Test, du fortsætter også i samme grove tone, så den tidligere anmeldelse en anden skribent foretog af din adfærd har tilsynelandende haft nogen virkning.

    Da nu i en anden tråd tilbyder os herinde at tage grønsager og dåser med hjem fra Tyskland, går jeg ud fra at dette tilbud ikke gælder mig.

    Jeg kunne ellersgodt bruge 2 kg. billige gulerødder, 1 kg brød til 5 kr. og 4 køkkenruller til 5 kr. Min tilbudsavis siger mig at det er billigst at hente det hos Flegaard. Der var vist også billige løg til 3 kr./kg.

    #163084
    HalliHalloForfatter

    Men allerhelst ville jeg sevlfølgelig gerne vide om man kan få 4,53% i rente et eller andet sted i udenlandsk bank med sæde i Danmark, jfr. JETs indlæg.

    Nogen der ved hvad det er for en bank?

    #163086
    AnonymForfatter

    Jeg kunne selvfølgelig ligge et scannet dokument op på Picasa, hvoraf det tydeligt fremgår at det er et Euro-pæisk land, der er EU-dækning op til 100.000 Euro som der er i Danmark, men da ikke alle her i MB kan benytte sig at produktet, har jeg fravalgt. Jeg
    har forinden søgt på nettet efter referancer og kan oplyse at banken ejes af pensionskasser, ingeniørernes, advokaternes, lægernes, økonomers, offentlig ansatte m.v.
    Jeg har nu i 7 år været kunde i banken. Banken ville købe anden bank, men vil kun overtage 350 ansatte af de 1200 ansatte, derfor blev der ingen handel. Jeg har Homebanking i banken, der har samme system som NemID og det er gratis at overføre fra/til mig selv, hvor bankgebyr for OUR-overførsel til andre ligger på 1,30 Euro. Der er ikke nogen gebyrer eller andre betingelser tilknyttet. Dog skal man have et gyldigt skattenummer/CPR nr. i pg. land, ja de tog mit danske og tilføjede et ciffer og byttede om på, hvor jeg i DK har -0145 fik jeg -14052. Derudover kræves pasnummer.

    /jet

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.