Afslag på lån på 40.000 Dkr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • lassenForfatter
    Indlæg
  • #91560
    lassenForfatter

    hejsa vil lige høre om det er mig der er helt skæv eller hvad 🙂

    Jeg var i banken i dag.. samme bank jag har haft siden jeg var 10 år og er nu 39. jeg har fået ny rådgiver og havde forbredet mig på mødet med følgene…

    papir på min 1 år gamle bil, købt kontant for 204.000,- og kasko forsikret
    Samt NEMID så min bankrådgiver og jeg kunne logge på arbejdsskadestyrelsens hjemmeside i fællesskab og se jeg vil få udbetalt 1.890.000,- den sidste uge i november.

    så langt så godt, men mødet var kort hun ville ikke se på det med erstatning da der ikke kan stilles sikkerhed i denne, hvilket jeg var klar over men, var også mest for at vise min muligheder for at tilbagebetale lånet….. da den ikke gik spurgte jeg om hun kunne tage pant i bilen. Men endnu et nej….

    jeg skylder 48.000,- i banken i forvejen og det er den eneste gæld jeg har. derimod har jeg bil til en handelsværdi på ca 100.000,- (lav sat og en båd til 150.000)

    nogen der har en ide om hvad der gik galt… jeg har til dato altid overholdt afdrag på de lån/overtræk) jeg har haft gennem tiden.

    #162846
    AnonymForfatter

    Jeg mener ikke, at du gjorde noget forkert. Du er blot offer for endnu en bankrådgiver, som ikke kan tænke selv, men blot følger bankernes politik om ikke at foretage udlån, uden at få tilstrækkelig sikkerheder for deres lån.

    Min erfaring er, at bankerne i denne tid primært fokuserer på sikkerheder og mindre på evne/vilje til at betale lånet tilbage. Det paradoksale er, at hvis du havde været i samme situation for 2-3 år siden, havde hun sikkert tilbudt dig en investeringskredit på min. 500.000.

    Hvis rådgiveren ville lave forretning, havde hun taget pant i din bil og selvfølgelig taget et lånesagsgebyr. Bankens risiko for tab i denne sag er minimal og afhænger udelukkende af din vilje til at betale lånet tilbage. Bankrådgiverens behandling af sagen vidner om, at hun ikke har det mindste tillid til dig.

    Jeg mener kun der er en ting at gøre. Klem balderne sammen til du får udbetalt forsikringen og skift bank umiddelbart efter.

    #162848
    lassenForfatter

    hejsa tak for svaret….

    hendes agument for ikke at tage pant i bilen var den korte låneperiode…*GAB*

    #162850
    lassenForfatter

    tilføjelse…

    Det er min kærstes bankrådgiver også, så jeg har mødt hende før og lad os sige der VAR heller ikke kemi dengang.

    #162852
    AnonymForfatter

    Lassen, kunne du ikke bare nøjes med et bevilliget overtræk, eller en kassekredit, da du jo kan indfri det hele om få uger ?
    Eller trække max på kreditkortet ?
    Den korte periode gør, at du kan se stort på renterne. Og det havde været meget dyrt at tage pant i bilen, med tinglysning og det hele.

    #162860
    HalliHalloForfatter

    Lassen, er det en gættekonkurrence vi skal deltage i eller hvad?

    Hvordan skal nogen kunne vide hvad der er gået galt?

    Vent dog til dit lille erstatningbeløb står på kontoen, det vil jeg til enhver tid anbefale dig.

    #162866
    MichaelForfatter

    Tåbelig bankrådgiver – ingen tvivl om det. Hvis du får 1,9 mio om 1 måned og blot skal bruge et midlertidigt lån på 40.000 indtil da, ja så tag dog et kviklån et eller andet sted. Det her er vist første gang jeg anbefaler den slags, men om renten skulle være 20-25% er inderligt ligegyldigt for den korte låneperiode. Lånet skal naturligvis indfries når du får din erstatning.

    Efterfølgende skal du selvfølgelig skifte bank.

    #162876
    lassenForfatter

    jo ville jeg også mene men det kunne jeg nu heller ikke få….

    #162878
    MichaelForfatter

    Hvis du ikke kan få et hurtiglån på 40K er der noget du ikke fortæller her.

    #162902
    AnonymForfatter

    Et gæt kunne være, at rubrikken månedlige indkomst blev udfyldt med beløbet for invalidepension. Hvilket sammen med SU, kontanthjælp og folkepension sikkert udløser et nej hos de fleste lånefirmaer.

    #162914
    lassenForfatter

    skal lige undskylde mit lemfeldige svar det var svar på denne del af teksten Citat start ((Tåbelig bankrådgiver – ingen tvivl om det. Hvis du får 1,9 mio om 1 måned og blot skal bruge et midlertidigt lån på 40.000 indtil da)) citat slut.

    jeg har skaffet pengene i dag via omveje. og har været til en rådgiver i Danske bank og der var jeg mere end velkommen og har fået en tid til Mandag… så ser frem til mere anstndig behandling.

    PS: nej der er ikke RKI eller andre hængepartier i min historie 🙂

    #162920
    HalliHalloForfatter

    Hvad var det der var så uopsætteligt og som ikke kunne vente sølle 4 uger?

    Jeg kan ikke se om du har oplyst om din skitserede epiosode også var med Danske Bank, men kunne da være interessant at vide.

    I princippet syntes jeg dog at banken har gjort det rigtige, da de er nødt til at være på den sikre side i vore dag. I princippet kunne du jo ændre kontonummer indtil dagen før pengene blev udbetalt.

    #162924
    AnonymForfatter

    hvad hedder banken? jeg spørger fordi jeg vil flytte mine aktie udbyttepenge væk fra min bank som jeg har været i siden 80´erne

    #162948
    lassenForfatter

    det var Nordea i Rønne Bornholm….. men indtil jeg fik flyttet fra min holstebro afdeling har jeg været glad for Nordea. Men det sluttede da her på bornholm.

    #162950
    lassenForfatter

    Det der ikke kunne vente 4 uger er indskud til lejlighed…. som skulle falde i dag, men pga fejl i arbejdsskadestyrelsen blev udbetalingen forsinket 1 måned…men de betaler rentelovens morarente på 8.05 % i straf så det er jo ganske godt af 1,8-1,9 mil.

    >Jeg havde samme fremgangs måde i Danske bank som jeg havde i Nordea men Danske bank ville gerne spilde tiden på mig og se hvad jeg havde at byde på i modsætning til en bank jeg har haft i 30 år….

    du skriver i princippet kunne jeg ændre ja ja og jeg kunne havde lavet en falsk hjemmeside med en kopi af arbejdsskadestyrelsen og jeg kunne havde lavet falske papir på bilen som de heller ikke ville tage pant i … aj du den holder ikke, men ja banken er en forretning og bestemmer jo helt hvem de vil handle med… og det ville de tydeligvis ikke med mig…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.