Bedste investeringsforslag for 750.000,-

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91551
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg har været ude for et slemt uheld og skal nu leve med 750.000 pga. min méngrad og uarbejdsdygtighed.

    Dem så jeg helst blive til flere med tiden og vil gerne høre jer, hvad i kan anbefale af bedste og mest sikre investeringsforslag.

    Jeg skal ikke bruge pengene i minimum 2 år, men ville gerne have noget fast ejendom snart eller på et tidspunkt, så familien kunne få lidt mere plads.

    Jeg ved ikke om det kan betale sig for tiden, at investere i fast ejendom, men jeg håber der sidder en venlig sjæl som vil hjælpe mig lidt på vej.

    Jeg vil ikke kunne få så mange penge mellem hænderne igen, og det er derfor vigtigt for mig de aldrig kan gå tabt i noget.

    Mange hilsner

    Jesper og familien

    #162626
    AnonymForfatter

    Det skal siges vi har en indkomst på ca. 20.000 EFTER skat. Vi bor til leje med en husleje på omkring 5.500,- pr. måned. Vi har ingen gæld.
    Vi har pt. Nordea med en indlånsrente på så lav som 0,025 så der skal pengene ihvertfald ikke stå. Og vi er begge i midten af 20’erne.

    #162644
    grgForfatter

    Det lyder som om du efterspørger en meget lav (ingen risiko).

    Bedste forslag er derfor at binde pengene på en fastrentekonto i 2 år – det skulle være muligt at få ca. 3% i rente.

    NB Husk at placere dem i 2 forskellige banker så du holder dig under EUR 100.000 pr. bank.

    #162656
    AnonymForfatter

    Betyder det så de er 100% sikret og de aldrig vil kunne falde i værdi eller gå tabt? Og er højeste rentesats 3% for 2 år? Jeg har hørt en snakke om Statsobligationer til 6% rente?

    #162658
    grgForfatter

    Yes bankindskud under EUR 100.000 er dækket af indskydergarantifonden.

    Man kan godt få statsobligationer med 6% i rente men så er kursen på obligationerne væsentligt over 100, hvormed den effektive rente bliver meget lavere.

    Efter min bedste overbevisning får du ikke højere end 3% når du dels:
    a) har en tidshorisont på 2 år
    b) ikke ønsker risiko for tab.

    Højere afkast er bestemt muligt men så bliver du nødt til at tage en risiko (og dermed risikere at få tab på hovedstolen)

    #162660
    AnonymForfatter

    Tusinde tak for dit svar.

    Jeg har dog lige et sidste spørgsmål. Boligkøb, er det en mulighed, da vi alligevel ønsker at flytte i fast ejendom og få noget grund. Eller er det alt for risikabelt endnu?

    #162662
    ForbrugerenForfatter

    Meget tyder på, at boligpriserne nok vil holde sig nogenlunde i ro rigtig mange år fremover. Men hvis nu renten pludselig stiger kraftigt(hvilket dog ikke er så sandsynligt), så vil priserne på boliger nok falde, men sandsynligvis ikke nok til at kompensere for den stigende rente.

    #162666
    AnonymForfatter

    Så du siger et boligkøb også vil være en ok investering. Selvfølgelig ikke noget vildt afkast, men muligvis ret sikker hvis renten ikke stiger og når vi alligevel ønsker et hus?

    Det værste ville jo være at købe et hus og allerede vide man taber en formue fordi der kan opstå krise eller andet så man sidder med et hus og kæmpe lån som ikke er til at komme af med igen

    #162668
    AnonymForfatter

    Hvis i køber hus udfra at det også dækker jeres behov i fremtiden så er der ikke den store risiko ved dette. Problemet opstår hvis I køber med for kort tidshorisont f.eks for kun at have det i et par år. Hvis i har planer om at bo i huset i 10 år eller mere så er der ingen problemer i at købe nu.

    #162670
    AnonymForfatter

    Tak for alle de fantastiske svar.

    Så vil jeg gøre op med mig selv om de skal investeres i en 2 årig periode eller om vi kan finde drømme(nybegynder)boligen snart.

    Det er jo ikke det store afkast man får alligevel på 2 år når det også skal beskattes, men en ny computer er der da lige råd til 😉

    #162682
    grgForfatter

    Enig omkring huskøb – hvis tidshorisonten er min. 5-10 år. Bliver næppe en fantastisk investering – men at få opfyldt sine boligønsker/behov har bestemt også værdi 🙂

    #163296
    AnonymForfatter

    Ang. Boligkøb. Man skal ikke se det at købe en bolig som en investering i sagens forstand, Man skal derimod købe en bolig ud fra det som det er, et sted man vil bo.
    og dette skal ikke misforstås ved at der ikke kan ligge en investering i at købe bolig, men det er bare en forkert tilgang til emnet, at få penge til at vokse gennem boligkøb.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.