skilsmisse- nyt forsøg..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91550
    AnonymForfatter

    Er det realistisk at en håndværker kan få lov at overtage et huslån på 2,1 mil som er stiftet i fællesskab for 2 år siden? Jeg bliver nødt til at flytte hu-hej… for børnenes skyld. Hvad vil banken sige, når jeg meddeler at kommunen har bedt mig flytte i lejlighed m 3 børn, og dermed ikke er i stand til at betale både lån og dyr husleje. Han vil ikke sælge, vil bare blive til sidste krone er brugt, og håber at vi “går på røven med det hele". Vi har et sommerhus som sandsynligvis er 400.000 værd, måske mere. ellers ingen gæld. Er helt gået i baglås. jeg er tjenestemand, og derfor ikke særlig rig…

    #162602
    AnonymForfatter

    Det kommer vel an på hvor meget denne håndværker tjener. Men 2,1 mill kræver ca 700k i indtægt, og her medregnes ikke sorte penge.
    Men udover betalingsevne kræves selvfølgelig betalingsvilje, og det lyder ikke til at håndværkeren har det for tiden.
    Så resultatet bliver nok tvangsauktion, med deraf følgende tab og restgæld, som i begge hænger på solidarisk, dvs den der har lidt penge kommer til at betale.
    Det er samme tur med sommerhuset.
    Men du kan ikke “flytte" fra gælden, hvis du står på lånepapirerne.

    #162606
    thsvForfatter

    Sikke da noget ævl!

    2,1 millioner kræver et budget med et ordentligt rådighedsbeløb. Formentligt er ca. 600.000 kr nok ved dagens lave rentesats.
    Og banken er nok lidt mere forhandlingsvillig, når det er en skilsmisse.
    Men ikke sandsynligt, at du får lov at slippe udaf pantet, så du hænger formentligt på gælden da I har solidarisk ansvar.

    Du må gå til en advokat og få en ordning, med den holdning din X har kan du ligeså godt kræve en tvangsauktion med det samme, inden der forløber rykkergebyrer osv.

    #162622
    AnonymForfatter

    Ja det kan jeg da godt se. Det er jo det rene ævl. Der er jo en verden til forskel på om man skal tjene 600 eller 700k årligt for at kunne servicere dette lån.
    He he, der blev jeg da godtnok korrigeret skal jeg lige love for.

    #162674
    AnonymForfatter

    En husejer kan da ikke kræve en tvangsauktion over sin egen ejendom på denne måde.
    Det er kun kreditor der kan forlange et pant tvangssolgt.

    Men måske indgivelse af personligt konkurs var en mulighed. Men bestemt ikke behagelig for spørgeren.

    #162678
    PrasmusForfatter

    Som du skriver det, så lyder det som om, at når din kommende ex. ikke kan få sin vilje, så sørger han for at I begge går fallit, enten som hævn, eller fordi han i det mindste har haft det “sjovt" indtil da.

    Jeg tror du skal snakke med en advokat og høre hvordan du evt. kan sikre dig bedst muligt mod at din kommende ex. trækker dig med ned i sit sorte hul.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.