Kollapser Aktie-markede i morgen !

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87204
    AnonymForfatter

    Terror-brande, krigsførende-nation, vandalisme, osv. kan det medføre at den 6/2-2006 kan blive en ny SORT mandag så hele det Danske og Int. markede
    Kollapser i morgen tidlig !!.

    Personligt frygter jeg det Danske markede rigtigt meget, så jeg vil straks i morgen forsætte med at sælge alt det Dansk ud, desværre en god ide nu ??.

    #106698
    NultopskatForfatter

    Gør du det, så køber jeg.

    #106700
    FredeForfatter

    Du begår en stor fejl !

    #106702
    AnonymForfatter

    Om Aktiesælgeren har begået en stor fejl (nu *har* han vel solgt) kommer an på hvor man ser det fra. Ikke set fra banken. De er glade.
    Hvis kurserne ændrer sig væsentligt (og det plejer de jo ind imellem) så er der osse een mere der vinder, Aktiesælgeren hvis de falder og køberen hvis de stiger. – Altså to vindere og kun een taber. 🙂

    OMXC20 toppede kort efter nytår, havde årets lavpunkt for 14 dage siden og er siden (mens mellømøstlig hidsighed var stedse stigende) steget igen.

    Af de 10 danske papirer jeg er obs på, er (pr 11:30) et steget mere end en procent og to er faldet mere end en procent. Noget tyder på at “Aktiesælgeren" ikke har været i stand til at tale et kollaps frem, hvilket han ellers ville have haft fordel af hvis han var i markedet som køber.

    #106706
    AnonymForfatter

    Man kan jo nok heller på denne lille internetside tale et kollaps frem; det er jo noget der som oftest sker internationalt, men jeg kan da personlig kun anbefale alle at få solgt ud af deres aktier, da der sandsynligvis venter en korrektion på 20-30%, og så er det da bedst at have afhændet sine aktier.

    Det samme gælder dem der overvejer at sælge deres bolig – få det hellere gjort i dag end i morgen, da der ligeledes venter en korrektion

    #106708
    MichaelForfatter

    Tak for det gode råd. Jeg vil STRAKS skynde mig at sælge mit hus, så jeg kan købe det igen 20% billigere om ½ år….

    PS: Har du et telt med plads til 2 voksne og 2 børn? Meget gerne med indlagt varme (det er vist lidt koldt i øjeblikket).

    #106710
    AnonymForfatter

    Bo og Aktiesælgeren har en viden/forventning om et fald. Lad os lige se på dette.

    — 1 — Det *kunne* være en korrekt viden ud fra oplysninger som ikke er offentligt kendte. Det kaldes ‘insider-viden’ og er ulovlig at anvende.
    — 2 — Det kunne være en almindelig personligt indfald som ikke deles af mange andre. Dette behøver ikke at være forkert, og hvis man regner Bo og Aktiesælgeren for dygtigere end alle andre, så bør man agere efter denne viden/forventning.
    eller sidst:
    — 3 — Det kunne være almindelig snusfornuft baseret på offentlig viden. Da markedet til en vis grad er et ideelt åbent marked vil det allerede afspejle sig i kurserne. En nøjere analyse af ‘markedets’ rationalitet peger i retning af tendens til ‘hysteri’, altså at kurserne svinger mere op og ned end det rationelt kan begrundes. Altså her, hvor bo/Aktiesælgeren forventer fald, så må forvente først et større fald og derefter en vis tilbagejustering.

    Nå kan vi så vælge at vurdere Bos/Aktiesælgerens forudsigelser ud fra 1, 2 eller 3. Kurserne *er* faldet på danske aktier. Jeg er ikke overrasket men venter alligevel ikke et kollaps.

    #106714
    AnonymForfatter

    Spis dog brød til…..

    Hvis I alle (lyder sådan) har sat penge i aktier for at score en hurtig kortvarig gevinst burde I overveje om det er aktieinvesteringer pengene skal investeres i.

    Aktieinvesteringer skal ses over en årrække, hvor der altid vil være op- og nedture. Og mht. Mellemøsten tror jeg ikke det flytter så meget – da det ikke er det store eksportmarked (bortset fra mejeriprodukter). Og mig bekendt er Arla endnu ikke blevet børsnoteret.

    #106720
    AnonymForfatter

    Daytrading er da en OK hobby – fraset handelsesomkostninger er det oven i købet med (lidt) over 100% teoretisk udbytte. Sammenlign med lotto – er det 35% (?), og det er accepteret og statsstøttet, så jeg forstår ikke KBH modstand.
    Aktieinvestering KAN ses over en årerække – selv sælger jeg fx meget sjældent aktier, men som det fremgår ovenfor tror jeg eller ikke på forudsigelser (som er nødvendige for daytrading).
    Aktiesælgeren og Bo forudsagde et kollaps i dag (der ikke kom). KBH forudser at den nuværende uro flytter meget.
    Jeg savner dokunemtation for begge dele.

    #106722
    AnonymForfatter

    Rettelse. Jeg mente naturligvis:
    Aktiesælgeren og Bo forudsagde et kollaps i dag (der ikke kom). KBH forudser at den nuværende uro ikke flytter meget.
    Jeg savner dokumentation for begge dele.

    #106778
    AnonymForfatter

    Hvordan gik det ?

    Gik verden under ?

    nej vel

    #106780
    MichaelForfatter

    Næ, tværtimod har jeg i skrivende stund tjent 14% på Vestas på kun ca. 1 måned.

    #106782
    AnonymForfatter

    Fristes til “Jamen var det ikke det jeg sagde" 6. februar 2006 13:30.

    At aktiesælgeren og andre enkeltindivider kan fremkomme med den slags forudsigelser er ikke overraskende. Det der undrer mig er at også seriøse personer, virksomheder og institutioner gør det samme. De er *osse* underkastede de regler jeg angav 6. februar 2006 13:30.

    PS: Jo – jeg mistede som følge (antagelig) af uroen kr 4.000 på min ene APM – halvdelen af kursstigningen indenfor det sidste år. Sammenlagt betød det at min aktiebeholdning i løbet af dette ‘kollaps’ ikke er steget helt så meget som de to uger forud.

    #106784
    AnonymForfatter

    Jeg har da ikke sagt, at aktiemarkedet vil kollapse her og nu, men kun at jeg forventer at kurserne vil sive stille og roligt i det kommende år, men jeg kan da også tage fejl.

    Personlig er jeg selv gået fra akier til køb af virksomhedsobligationer med en rente på mellem 5-9% i gns, da jeg ikke vil løbe nogen risiko længere, og jeg er da glad for at jeg fik solgt mine APM-aktier i tide, hvilket jeg kan høre at Henrik ikke gjorde, men man kan jo aldrig gøre det rigtige hvergang.

    De eneste aktier jeg har er i Amagerbanken, og dem overvejer jeg nu også at sælge, da yderligere kursstigninger ikke kan forventes, eller er der noget der vil anbefale mig at beholde dem?

    Det bemærkes, at jeg kun investerer i min pensionsordning, og ikke for såkaldte frie midler.

    #106786
    AnonymForfatter

    Har du solgt??? Eller har du måske tjent?
    Branchen er jo afhængig af vinden, og kursen skifter også retning som vinden blæser.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.