Tilpasning – Flekslån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91526
    AnonymForfatter

    Så er det snart ved at være tid til at renten skal tilpasses.

    Jeg har pt. et almindelig flekslån på omkring halvanden mio kr, som snart skal tilpasses. Overvejer ikke at foretge nogle ændringer, men fortsætte med flekslånet. Hvad vil I andre anbefale?

    Hvordan forventer I udviklingen?

    #162186
    HalliHalloForfatter

    Hvad forventer du i øvrigt selv?

    Vist ingen der kan svare på, men stort alle forventer et stigende renteniveau på sigt.

    Men hvornår er jo det store spørgsmål.

    #162194
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Hvad man vil anbefale? Det afhænger kun af hvordan din økonomi og din profil.

    Kan du lide at have en gearing på dit realkredit lån, men at du kan spare på renteudgiften kontra et fastforrentet lån (Det har været billigere at have et flex end fast siden flekslånet blev indført), men det skal også hænge sammen med at din økonomi kan klare at renten siger til 5%, 7 %, måske endda højere, for ingen aner hvor renten lander om 3-5-7år. .

    Du skal vælge ud fra hvad du tror der vil ske, men en fastlåsning på 4 % nu er nok ikke det dårligste valg, også kan du senere lave op og nedkonventeringer for at høvle af restgælden.

    Hvis jeg selv stod i den situation at skulle have et realkreditlån, så ville jeg tage et 4 % hjem, for netop at have muligheden for op/nedkonventeringer og fordi flexrenten vil stige igen.

    Håber mit svar kan bruges til noget 🙂

    #162198
    thsvForfatter

    Kommer helt an på din gældsituation.
    Har du anden gæld?

    Ideen at låse renten på et lavt niveau i 3-5 år forekommer tillokkende, men der ingen tegn på en voldsom stigning i den korte rente de kommende år.

    Mit bud er at vi i sommeren 2012 har en F1-på små 2½ % og 4% 2044 er kommet op i kurs 98 eller en lidt lavere kurs i 2011.

    Skulle jeg belåne min bolig i dag med nyt lån ville mit valg være enten 4% afdragsfrit eller 3% 20 år, da den lave kendte rente er tillokkende. ideen i 3% 20 år skulle at blive gældsfri til pensionsalderen.

    #162254
    AnonymForfatter

    Tak for jeres besyv. Økonomien er sund, så har ikke behov for desideret sikkerhed

    #162262
    thsvForfatter

    Så fortsæt i F1, men husk at renten hurtigt kan stige til 5% som i 2008-9 ved refinansieringer i dec. 2008 var F1-renten jo 5,2%.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.