Hvor langt kan en bank gå??

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91525
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg føler mig virkelig personligt forfuldt og chikaneret af min bank, de har været fuldstændigt usamarbejdsomme lige siden jeg blev kunde hos, der er en længere periode med chikane fra deres side og det eneste de siger når jeg spørger om deres grunlag for at agerer som de gør, siger de bare at jeg er velkommen til at skifte bank.

    Det sidste nye er, at de har inddraget mit visa-elektron fordi jeg lavede en indsigelse mod et træk på min lønkonto, jeg nåede så selv at stoppe det, det viste sig at det var en transaktion jeg havde glemt alt om, jeg sender dem en mail med det samme og ringer næste hverdag, det da så gør er at inddrage mit visa-elektron og vil i øvrigt ikke begrunde dette.

    Jeg prøver at forklare at jeg med kun et hæve kort skal køre 35km for at hæve og 35km hjem igen og desuden kan jeg ikke bevare mit tlf abbonument, samt internet udbyder, de har intet andet at sige end at, det ikke bliver andeledes, men jeg er velkommen til at skifte bank.

    Hvad tænker i, kan jeg melde dem for noget, har de regler de skal overholde her som de ikke gør??
    Hygge KLAD

    #162174
    AnonymForfatter

    Skift bank, det virker som den nemmeste & bedste løsning på dine problemer..

    Du har ikke krav på nogle former for kort, andet end hævekort. Du er åbenlyst ikke kreditværdig, du har sikkert tidligere misbrugt kreditkort og har jævnlige forespørgsler angående overtræk/lån og kreditter.

    #162176
    hkjnForfatter

    Hej.

    Det eneste du har krav på i din bank, er at have en NEMkonto.

    Det er svært at tage stilling til om du bliver uretfærdigt behandlet, da dine informationer er meget sparsomme…..

    #162178
    AnonymForfatter

    Jeg har aldrig misbrugt nogen former for kreditkort og har spurgt min bank 2 max 3 gange til lån/kredit i de ca 3 år jeg har været der.

    #162180
    AnonymForfatter

    Hvorfor har du overhovedet skiftet bank i første omgang ?

    Det er nok det mest interessante spørgsmål og et ærligt svar vil nok afsløre en hel del..

    #162182
    AnonymForfatter

    mit bankskifte dengang var fordi de ikke ville være med til at samle min gæld, det ville den nye så gerne, derfor skiftede jeg, der er en ting i alt det her som jeg 100% selv må tage ansvaret for, da jeg så skiftede bank, tog jeg nogen tid efter et lån hos en anden ydbyder and min egen bank, jeg havde nogle personlige besværligheder, for at gøre det meget kort og jeg har fuldforståelse for at min bankrådgiver og banken i det heletaget, var mildest taget meget utilfredse med det, som sagt forståeligt nok.

    Jeg har de seneste år lært en hel del om økonomi, som jeg tidligere havde stor mangel på, det er indset!

    Jeg vil meget gerne skifte bank, men vi har 8400 i rådighedsbeløb hvor 11000 er det tilrådelige og har derfor ikke haft held med at skifte bank, jeg kunne virkelig godt bruge en sidste chance til at rette op på min tidligere uansvarlighed og mangel på forståelse og indsigt i dagligdags økonomien.

    #162188
    HalliHalloForfatter

    Hvilken indflydelse havde den traksaktion, du havde glemt alt om, da? Noget med en PBS-betaling, der ikke var dækning for eller hvad?

    Med et VISA-Electron kan man jo som bekendt ikke trække sin konto over, så jeg forstår overhovedet ikke dit problem.

    At dit rådighedsbeløb er for lille er der vist ingen der kan hjælpe dig med herinde.

    Jeg går ud fra at banken har tabt tålmodigheden med dig, når de faktisk henviser dig at få en ny bankforbindelse, hvilket de selvfølgelig er i deres gode ret til, hvis du ikke vil indordne dig under de vilkår banken har opstillet for dig.

    #162196
    AnonymForfatter

    Det var 2 transaktioner a 100kr, altså 200kr og der var dækning herfor, men jeg kunne ikke få det til at give mening, men som sagt opdagede jeg fejlen og sendte en mail til min rådgiver med det samme.

    #162200
    thsvForfatter

    Du burde jo nok at have undersøgt sagen selv først, og ikke besværet banken!
    I bankens øjne forekommer du som kludrehoved, der ikke har styr på økonomien, og med jeres lave rådighedsbeløb og usikret gæld, er I ikke blandt bankernes favoritkunder.

    Er der ikke en bank med afdeling, der hvor du bor?
    Så kunne du vel oprette en lønkonto, og lade banken overføre til din nuværende bank indtil lånet er betalt ud, hvorefter du endeligt kan skifte bank.
    Eller blot oprette en indlånskonto, og bede om en fast overførsel af jeres rådighedsbeløb, så du kan hæve penge, der hvor du bor.

    Og måske er en ny bank ikke så afvisende som du tro, specielt hvis du er mere ydmyg og ikke farer op over småting, som en postering på 200 kr jo reelt er.

    #162296
    AnonymForfatter

    Denne sidste chance HAR du brugt, da du fik en ny bank til at samle dine lån, for derefter at optage nye lån uden for banken…

    Hvis jeg var din bankrådgiver, ville jeg IKKE stole på dig og nok heller ikke bruge mere tid på dig.

    #162300
    AnonymForfatter

    thsv

    Tusind tak for dit hjælpsomme svar og kontruktive tilgang, det er meget venligt af dig.

    Tak endnu engang, det du skrev kunne jeg faktsik bruge til noget.

    LÆS HER: hvis i ikke har noget kontruktivt at bidrage med i dennne debat, så lad venligst være med at deltage.

    Godt ord igen

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.